Digitální kiosek, foto: Seznam
Kiosky mají hmotnost asi dvě tuny. Z dálky může e-trafika připomínat slavné britské telefonní budky, z blízka ale uvidíte monstrum s šestiúhelníkovým půdorysem, který na všech velkých stěnách obsahuje velké displeje. Na pěti z nich budou rolovat nejnovější zprávy, na šestém bude videosmyčka s trafikantkou, která bude díky webkameře v kiosku reagovat, když někdo půjde kolem. Pokud nikoho nevidí, bude vařit kávu, žehlit prádlo atd. (Seznam píše, že tyto funkce budou fungovat až v průběhu července.)
„Cílem celé akce je ukázat schopnost on-line zpravodajství reflektovat měnící se svět i s událostmi, které se můžou proměňovat každou minutu. Zároveň jsme chtěli ukázat, že v dnešní době můžete mít čerstvé zprávy opravdu kdekoliv. Trafiku budeme vozit na místa, kde si lidé dávají srazy, čekají na spoj, nebo se přišli bavit – festivaly, koupaliště, ZOO, náměstí, nádraží, zámky, sportovní akce,“ komentuje novinku Seznam.
Kiosky mohou jen těžko přilákat Novinkám další čtenáře. Podle květnového reportu NetMonitoru mají Novinky.cz 3,4 milionu reálných návštěvníků měsíčně. Jen pro představu, stejnou návštěvnost má iDnes.cz, Aktuálně.cz a TN.cz dohromady.
O čerstvých zprávách vždy při ruce také nemůže být řeč, od toho jsou mobily. Seznam si ale zaslouží plus za další originální marketing, i když finančně hodně náročný.
Zdroj: Seznam