Už známe kompletní parametry GeForce RTX 2060. Bude stát 349 dolarů

31. 12. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

V sobotu jsme psali o tom, kdy se začne prodávat GeForce RTX 2060, tedy nový levnější model architektury Turing (bude to 15. ledna). Krátce poté se provalily už i ostatní do té chvíle scházející informace. Web VideoCardz totiž nyní přinesl kompletní specifikace, s kterými tento model vyjde, a také to, kolik za něj Nvidia bude chtít.  

Nejlevnější RTX za 9500 Kč

Cena GeForce RTX 2060 bude oficiálně 349 dolarů, což je v přepočtu a s DPH momentálně okolo 9500 Kč. Cena modelu tedy bude o dost výš, než kolik stála GeForce GTX 1060 (tam to bylo 249 dolarů). Karta tedy bude stát spíš podobně jako GeForce GTX 1070. Podle Nvidie by nicméně RTX 2060 měla mít výkon srovnatelný s GeForce GTX 1070 Ti. Čistě při pohledu na aktuální situaci by tedy poměr cena výkon nemusel být nějak horší, ba naopak spíš lepší. Nicméně po dvou a půl letech od uvedení GTX 1060 by při normálním stavu věcí mělo být zvýšení výkonu už tak nějak v ceně. Ideálně bychom asi chtěli vidět nižší částku, ale vzhledem k onomu zdražování vyšších modelů v generaci Turing asi ještě můžeme být rádi.

Podle VideoCardz má údajně cena 349 dolarů platit jak pro karty Founders Edition přímo od Nvidie, tak pro ostatní, nereferenční karty ostatních výrobců. Respektive to bude doporučená částka, nějaké nereferenční karty by jako obvykle mohly být i dražší. Doporučená cena stejná jako za karty od Nvidie asi znamená, že tentokrát nebude provedení Founders Edition mít tovární přetaktování a jeho parametry asi budou stejné jako ty referenční.

Co je ještě zajímavé: Nvidia uvede GeForce RTX 2060 rovnou s bundlem, kdy se ke kartě bude přikládat hra zdarma. Má to být buď Anthem, nebo Battlefield V, jenž je s Turingem zajímavý kvůli podpoře ray tracingu. Kupující si zřejmě bude moci vybrat jednu z těchto her.

Finální specifikace a údajný výkon

GeForce RTX 2060 bude spíše následovník modelu GTX 1070 než GTX 1060 nejen cenou, ale i spotřebou. TDP bude vyšší, referenční hodnotu údajně Nvidia stanovila na 160 W a napájení vyžaduje jeden osmipinový konektor. GPU je použito TU106 z modelu RTX 2070, ale ořezané jen na 1920 Stream Procesorů – což je stejné jako počet jednotek u GTX 1070. GPU má základní frekvenci 1365 MHz, boost se uvádí 1680 MHz. 1920 stream procesorů znamená 120 texturovacích jednotek, 240 tensor jader a 30 RT jader.

Nvidia GeForce RTX 2060 Founders Edition (Zdroj: VideoCardz)

GPU má 48 rasterizačních jednotek a 192bitovou paměťovou sběrnici. Paměti jsou GDDR6 na taktu 14,0 GHz stejně jako u ostatních grafik Turing, což znamená propustnost 336 GB/s. VideoCardz ve specifikacích uvádí kapacitu jen 6 GB, nic o 4GB nebo 3GB variantách, které jsou údajně také v přípravě. Je tedy možné, že karty s takovou pamětí budou brány jako odlišný model a v prvním sledu budou uvedené jen 6GB karty RTX 2060.

Nástřel výkonu z oficiálních benchmarků Nvidie

VideoCardz dále publikoval také výsledky benchmarků, které Nvidia zřejmě uvádí v tiskových materiálech nebo v prezentaci (jako obvykle pamatujte na to, že nejde o nezávislé testy). Novinka se v nich srovnává s GeForce GTX 1060 (6 GB), GTX 1070/1070 Ti a také s GTX 1080. Karta v některých testech poráží GTX 1070 Ti, někdy je o něco za ní (zvlášť v rozlišení 1920 × 1080).

ICTS24

Mimochodem je uvedené také skóre s ray tracingem v Battlefieldu V. GeForce RTX 2060 má v něm prý dosahovat 65 FPS v nastavení RTX (nejspíš Medium) při rozlišení 1920 × 1080 bodů, při vypnutém ray tracingu to má být 90 FPS. Jinde je uvedeno 58 FPS při RTX Ultra, ale nejde asi o úplně srovnatelné číslo, patrně je měřeno jinou metodikou (RTX Medium má v ní mít výkon 66 FPS a vypnuté RTX 110 FPS).

V tiskových materiálech ale Nvidia udává také skóre při kombinaci zapnutého ray tracingu a DLSS (jeho podpora v Battlefieldu V zatím není, ale podle tohoto se na ní můžete už brzo těšit), kdy údajně GeForce RTX 2060 dotahuje výkon až na 88 snímků za vteřinu. Není ale jasné, na jakém rozlišení je zde reálně hra vykreslována. Mohlo by to být třeba 1600 × 900 nebo 1280 × 720 bodů, z čehož pak DLSS provádí upscaling na rozlišení Full HD (proto je také výkon vyšší). Zde asi bude zajímavé důkladně porovnat kvalitu, protože v 1920 × 1080 bodech by asi mohly případné artefakty v obraze vzniklé upscalingem být více patrné, než jsou při 4K (kdy se škáluje z už přece jen jemnějších 2560 × 1440 bodů).