Nvidia ve své oficiální tiskové zprávě kromě připomenutí vlastních úspěchů píše o tom, že Ageia PhysX engine používá více než 140 her napříč platformami (PC, Nintendo Wii, Microsoft Xbox 360 a Sony PlayStation 3). Nepleťte si to ale s akcelerací pomocí PPU (speciální PhysX karty). Ta funguje snad ani ne v deseti hrách. Tady se jedná o sofwarovou část: PhysX engine, která se dostala i do Unreal 3 engine.
Následný komentář Jen-Hsun Huanga, šéfa Nvidie, mě ale docela pobavil: „Tým firmy Ageia je světová třída a má vášeň pro tu samou věc jako my – vytváření těch nejúžasnějších herních zážitků.“. Myslím, že bychom nehledali dlouho a určitě našli nějaký ten výsměch na adresu stejné společnosti, jejího PPU a karty připomínající relikvii z dob GeForce 3. Kam vítr, tam plášť, aneb diplomacie a marketing.
Další přímá řeč téhož muže už je zajímavější: „Kombinací týmů, které vytvořily vynikající GPU a fyzikální engine, můžeme nyní dosáhnout toho, že miliony hráčů získají akceleraci PhysX na GeForce“.
Tisková zpráva dále hovoří o 112 stream procesorech na GeForce 8800 GT, které jsou pro daný účel rychlejší než dvou- či čtyřjádrové procesory a také o tom, že detaily transakce sdělí pomocí konferenčních hovorů a poté na své stránce 13. února večer.
V boji vedeném kupováním firem tak po akvizici mental images vstřelila další branku a protože Intel zatím zaskóroval jen koupením Havok, je stav souboje GPU vs. CPU v tomto akvizičním minisouboji 2:1.