V ní má Yahoo 40% podíl, který by čínský obr rád vykoupil zpět a zároveň se chce více prosadit na americkém trhu. Yahoo je v USA stále tržní dvojkou hned po Googlu a Facebooku.
Osobně příliš nevěřím, že by převzetí Yahoo Googlem povolily regulační úřady. Jestli tedy nemají zájem na tom, aby Google posílil svůj monopol. Podle zářijového měření NetMarketShare má totiž Google více než 82% podíl (globálně) v oblasti vyhledávačů. Druhý je Yahoo s 6,69% podílem, následuje čínský Baidu (5,10%) a Bing (3,79%). Vtip je v tom, že Microsoft (Bing) v tuto chvíli poskytuje vyhledávací engine pro Yahoo a podle smlouvy tak bude činit až do roku 2019.
Přitom Yahoo Japan (společný podnik amerického Yahoo a japonské SoftBank) využívá enginu Googlu, v Japonsku je totiž yahoo.jp nejnavštěvovanějším webem a s více než polovičním podílem mezi vyhledávači.
Podle zvědů WSJ má prý Google pouze zájem o prodeji části inzerce na webech Yahoo. Nahradit svůj engine nejspíš nemůže, to má Microsoft dobře ukotveno ve smlouvě a Google by za přerušení smlouvy určitě platil obrovské penále. Spojení firem na úrovni reklamních systémů může projít snáze. Ale nemám bohužel po ruce přesná čísla o podílu v inzerci.
Kdo z gigantů nakonec Yahoo převezme, to zatím není jasné. Ale ten obchod nejspíš brzy přijde. Vedení Yahoo je nervózní už od doby, kdy v roce 2008 odmítlo nabídku Microsoftu ve výši 44,6 miliardy dolarů. Teď už bude cena možná jen poloviční.
Zdroj: Reuters