O2 má na podobné obchodní rozhodnutí právo, ale musí o něm včas (měsíc předem) informovat zákazníky a musí jim v případě znevýhodněných podmínek také říct, že mohou odstoupit od smlouvy na dobu určitou i bez placení pokuty.
Jenže O2 o možnosti vyvázání se ze smlouvy neinformovalo a tvrdošíjně si stojí za tím, že uživatelé takový nárok nemají. ČTÚ je opačného názoru a s operátorem zahájil správní řízení pro podezření ze spáchání správního deliktu podle § 118 odst. 14 písm. v) zákona o elektronických komunikacích.
O2 může dostat pokutu až 10 milionů korun. Nesplnění informační povinnosti se dopustil opakovaně. V roce 2014 dostal pokutu 2 miliony korun kvůli migraci zákazníků z tarifů Neon na Free. Letos – opět kvůli zamlčení možnosti odstoupení od smlouvy – pokutu 4,5 milionu.
Tip – FUPgate: Na jednání s O2 si připravte ostré lokty. Jak probíhala reklamace?
Zdroj: ČTÚ