O2 uvádí, že možná úspora činí 260 tisíc listů papíru a 50 tisíc obálek každý měsíc. Právě tolik nyní spotřebuje pro zasílání vyúčtování firemním zákazníkům a také nejrůznějším úřadům. Zasílání datovkou nabízí podle svých slov jako první operátor v Česku.
Pomocí datové schránky lze vyúčtování zasílat ve dvou formátech: v PDF a ISDOC. „Díky tomu bude možné, aby se data automaticky importovala do ekonomických nebo účetních systémů firmy, protože ISDOC je optimalizovaný a standardizovaný pro elektronickou fakturaci. Tím odpadne firmám zdlouhavé ruční zadávání jednotlivých položek vyúčtování, a to včetně rizika manipulace nepověřenou osobou nebo vzniku lidské chyby."
Za poslání vyúčtování datovkou si operátor řekne o 19 Kč. Platit budou firemní zákazníci, státní správa bude mít službu zdarma. V další fázi plánuje O2 nabídnout službu i běžným zákazníkům. Ti mohou využít i zasílání běžným e-mailem. Za odeslání datové zprávy si účtuje poplatek přímo Česká pošta jakožto provozovatel. Podle aktuálního ceníku pro příští rok je to 10 Kč za jednu zprávu, letos to bylo 5 Kč.
Zdroj: O2