Oculus pohlcený Facebookem má první oběť. Z podpory vycouval autor Minecraftu

26. 3. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Svět, ve kterém si můžete dělat, co chcete, je ideálním materiálem pro virtuální realitu. A je to také věta, která dost přesně popisuje Minecraft. Hru, kterou si už koupilo přes 35 milionů lidí, téměř polovina z nich pro PC. Její autor Markus „Notch“ Persson má VR rád a před časem se spojil se společnostní Oculus, která slibuje zatím nejpřístupnější headset pro lidi.

 

Oculus Rift jej nadchl provedením, týmem vývojářů i jeho vzorem Johnem Carmackem, který v tamní firmě působí v pozici CTO. Tvůrci Riftu po debatě s Notchem hodně stáli o to, aby jej Minecraft podporoval. Mělo to ale hned několik překážek. Minecraft běží v Javě, je hodně založen na GUI a kvůli velikosti světů běží dost pomalu. Navíc se v něm hodně lítá, což by jen prohloubilo problémy s pohybovou nevolností ve virtuální realitě.

bitcoin školení listopad 24

Notch ale myslel na to, že by mohl zdarma uvést nějakou osekanou bezplatnou verzi, která by byla pro Rift vhodnější. Dva týdny po debatách s Carmackem a spol. ale přišlo oznámení, že Oculus bude pohlcen Facebookem. Pro Notche to znamená okamžitý konec vývoje. Ač vidí velkou příležitost, jak brýle Rift využít i mimo hry, nevěří motivacím a plánům Facebooku, popisuje ve svém blogpostu.

Na hysterii kolem akvizice reaguje i John Carmack a naznačuje, že se pro něj nic nezmění. Do tak velkého kyberprostoru, kam Oculus míří, prý budou potřebovat někoho stejně velkého, jako je Facebook. Engadget posbíral vyjádření i dalších vývojářů včetně těch indie,a ti se vlivu Facebooku také nebojí.