Svět, ve kterém si můžete dělat, co chcete, je ideálním materiálem pro virtuální realitu. A je to také věta, která dost přesně popisuje Minecraft. Hru, kterou si už koupilo přes 35 milionů lidí, téměř polovina z nich pro PC. Její autor Markus „Notch“ Persson má VR rád a před časem se spojil se společnostní Oculus, která slibuje zatím nejpřístupnější headset pro lidi.
Oculus Rift jej nadchl provedením, týmem vývojářů i jeho vzorem Johnem Carmackem, který v tamní firmě působí v pozici CTO. Tvůrci Riftu po debatě s Notchem hodně stáli o to, aby jej Minecraft podporoval. Mělo to ale hned několik překážek. Minecraft běží v Javě, je hodně založen na GUI a kvůli velikosti světů běží dost pomalu. Navíc se v něm hodně lítá, což by jen prohloubilo problémy s pohybovou nevolností ve virtuální realitě.
We were in talks about maybe bringing a version of Minecraft to Oculus. I just cancelled that deal. Facebook creeps me out.
— Markus Persson (@notch) March 25, 2014
Notch ale myslel na to, že by mohl zdarma uvést nějakou osekanou bezplatnou verzi, která by byla pro Rift vhodnější. Dva týdny po debatách s Carmackem a spol. ale přišlo oznámení, že Oculus bude pohlcen Facebookem. Pro Notche to znamená okamžitý konec vývoje. Ač vidí velkou příležitost, jak brýle Rift využít i mimo hry, nevěří motivacím a plánům Facebooku, popisuje ve svém blogpostu.
For the record, I am coding right now, just like I was last week.I expect the FB deal will avoid several embarrassing scaling crisis for VR.
— John Carmack (@ID_AA_Carmack) March 26, 2014
Na hysterii kolem akvizice reaguje i John Carmack a naznačuje, že se pro něj nic nezmění. Do tak velkého kyberprostoru, kam Oculus míří, prý budou potřebovat někoho stejně velkého, jako je Facebook. Engadget posbíral vyjádření i dalších vývojářů včetně těch indie,a ti se vlivu Facebooku také nebojí.