Oculus Rift má novou, lepší verzi. Vyšší rozlišení, 360° pohyb a 3D audio

25. 9. 2014

Sdílet

 Autor: Redakce

Virtuální realita byla jedním z témat, kterým se Nvidia aktuálně ohání v souvislosti se svými novými grafikami (GeForce GTX 980 a GTX 970). S příhodným načasováním nyní firma Oculus (koupená mezitím Facebookem) pořádala svou technologickou konferenci Oculus Connect 2014 a na ní představila nejnovější verzi svého headsetu pro virtuální realitu Oculus Rift. Nová verze nese kódové označení Crescent Bay a návštěvníci konference si ji mohli naostro vyzkoušet.

Prototyp Crescent Bay má mít vyšší rozlišení obrazu, které bohužel nebylo specifikováno. Mohlo by se tedy jednat o 2560 × 1440 bodů (1280 × 1440 na jedno oko). Předchozí verze měly AMOLED displej s rozlišením 1920 × 1080 bodů. Ovšem s matricí pentile, takže za „vyšším rozlišením“ by se také mohl skrývat „jen“ Full HD displej, ale s plnohodnotnými subpixely pro všechny barevné složky. Novinka by také měla být lehčí a vůbec příjemnější a ergonomičtější.

Oculus Rift, prototyp Crescent Bay (Zdroj: PC World)
Oculus Rift, prototyp Crescent Bay (Zdroj: PC World)

Crescent Bay by měl mít vylepšené snímání pohybu. Již dříve přišel Oculus s externí kamerou, která snímá pozici brýlí (respektive LED na nich) a umožňuje reagovat na pohyby, jako je třeba přikrčení uživatele. Nyní jsou pomocné LED ze všech stran zařízení, takže snímání by mělo fungovat i když se uživatel bude otáčet v plném rozsahu o 360°.

 

Poslední novinkou jsou integrována sluchátka, která u dřívějších verzí chyběla (což může být vnímáno i jako výhoda – lze použít jakákoliv vlastní). Oculus se na zvuk chce v budoucnu obzvláště zaměřit (údajně se stejným důrazem jako na aspekt videa), neboť jde o velmi podstatný prvek virtuální reality. Firma by chtěla vytvořit vlastní systém pro polohování zvuku, zároveň ale asi bude využívat i technologie třetích stran. Oznámila totiž, že si licencuje audio technologie firmy RealSpace 3D. Ty by měly obnášet binaurální simulaci prostorového zvuku pomocí modelu HRTF (Head-related transfer function) a efekty pro ozvěnu a simulování odrazů zvuku.

Oculus Rift, prototyp Crescent Bay (Zdroj: PC World)

Zařízení Crescent Bay ještě není finálním vývojovým stádiem headsetu Oculus Rift, firma zřejmě před velkosériovou výrobou pro masy chystá další vylepšení. Podle šéfa Oculu je už ale Crescent Bay hotové verzi pro běžného zákazníka mnohem blíž. Bohužel ale také nebude volně dostupný, a to ani pro „neběžnou“ veřejnost (vývojáře a testery). Má totiž jít jen o interní vývojový a demosntrační prototyp. Zájemcům zvenčí tak zatím bude dostupná jen starší verze s označením DK2 (Development Kit 2).

bitcoin_skoleni

Oculus Rift, prototyp Crescent Bay (Zdroj: PC World)

Zdroje: GameSpot, PC World, Oculus