Zatím pouze podobně vypadá, ale nabídka funkcí je citelně chudší. Podporuje všechny základní nástroje pro výběr a ořez obrazu, nechybí kapátko, štětec, klonovací razítko, guma, přechody nebo historie úprav. Z filtrů jsou zatím přítomny jen dva druhy rozostření. Upravovat lze křivky, úrovně, expozici, saturaci, jas, kontrast i živost barev. Zkrátka klasika.
Propracovaná je především práce s vrstvami. Je možná je seskupovat do složek, nastavovat jim různé typy prolnutí, průhlednosti a samozřejmě i viditelnost. Vložit lze i vrstvy s úpravami (adjustment layers) a vektorové/rasterové masky.
Photopea dokáže přímo pracovat s formáty PSD (Photoshop) a XCF (Gimp), kromě toho umí importovat i exportovat JPG, PNG nebo WebP. V létě přibyla WebGL akcelerace pomocí grafické karty, takže je prostředí poměrně rychlé.
Na to, aby se editor Photopea mohl poměřovat s desktopovými programy, mu ještě dost věcí chybí. Ovládání musí být pohodlnější. Aby se muselo před každým posunutím nebo přiblížením obrazu nejprve vybírat patřičná funkce z lišty, to akorát zdržuje. Chybí klávesové zkratky, více filtrů a také praktické nástroje jako retušovací štětec, rozmazání, rozostření, úprava perspektivy, transformace atd. Ale na dva roky vývoje od píky a v jednom člověku, který to dělá ve volném čase, to vypadá slibně.