na svůj web nasadil hlasový vyhledávač od Googlu. Ve vyhledávacím poli přibyla ikonka mikrofonu, díky které po kliknutí (a schválení práv) bude e-shop poslouchat, co říkáte, a rovnou hledat produkty v katalogu nebo je zapsat na nákupní seznam. Nakoupit kompletně hlasem nejde, zatím jen implementována jen funkce pro procházení nabídky asi 14 000 položek.
To prý může ušetřit čas. Nemusíte psát, stačí mluvit a pak naklikat položky do košíku. Rozpoznávání hlasu je na vysoké úrovni (také to Googlu piluje skoro 10 let), horší je to se samotným vyhledávačem Kolonialu. Hned druhým dotazem jsem jej nachytal. Řekl jsem „Coca-Cola“, Google ale vynechal spojovník a Kolonial na „CocaCola“ nic nenašel, přestože to zboží v databázi existuje.
Hlasové vyhledávání navíc funguje jen v Chromu a některých prohlížečích na něm postavených (Seznam.cz nebo Vivaldi ano, Opera ne). Zkrátka je to jen technologické demo. Firma to však sama přiznává.
„Hledali jsme pro začátek ten správný poměr funkcí, které nákup dokáží opravdu zrychlit. Nejefektivnější se ukázala kombinace průběžného hlasového listování a manuálního přidávání položek do košíku. Úspora v tomto případě činí až polovinu času oproti běžnému textovému hledání. Naopak příkazy pro kompletní odbavení nákupu hlasem jsme zatím zavrhli, neměly by z našeho pohledu reálné využití. Do budoucna je však nevylučujeme,“ uvádí Ondřej Tomeš, marketingový ředitel Kolonial.cz.
Firma hledí směrem vpředu hlavně kvůli domácím hlasovým asistentům, kteří by jednou mohli nákupy obstarávat plně hlasem. Google Home, Apple HomePod nebo Alexa Echo to dokážou, ale bez podpory češtiny je nemá smysl k takovým účelům používat. Až čeština bude, Kolonial chce být připraven.