V praxi to bude probíhat například tak, že policista si nasadí 3D brýle a ocitne se v obývacím pokoji. Zde přijde do kontaktu se ženou, které oznámí, že její manžel zemřel při autonehodě. Lektor pak vyhodnotí, zda oznámení těžké zprávy student dobře zvládl a je připravený na náročnější úroveň tréninku.
Výhodou virtuálního prostředí oproti živému hraní je především to, že výcvik je standardizovaný a replikovatelný, což znamená, že není tedy třeba najímat profesionální herce a je možné cvičit stejnou scénu mnohokrát za sebou, dokud ji trénující neudělá bezchybně.
„Tradiční výcvik v učebnách za použití modelových situací není vždy ideální. Policisté se navzájem znají, což je při hraní rolí mnohdy rozptyluje nebo v nich vyvolává stud. Potřebné dovednosti pro zvládání náročných situací si proto často musí osvojit až v ostré praxi a učí se tedy tzv. až za pochodu.“ říká autorka a hlavní řešitelka výzkumného projektu Eliška Procházková.
Tvůrcem technologie je kreativní studio 3dsense, které má zkušenosti s vývojem realistických virtuálních postav. „Vyvíjíme teď první modelovou situaci, kterou je oznámení těžké zprávy. Naším úkolem je přenést scénář do virtuální hry,“ uvádí zakladatel studia 3dsense Jan Hrdlička. Projekt podporuje Technologická agentura ČR v Programu ÉTA či Policejní akademie v Nizozemsku.
zdroj: TZ Policie ČR