Češi na internetu nejvíce nakupují lístky na autobus a mobilní služby. V porovnání s loňským rokem, uživatelé dvakrát více utrácejí za noviny a časopisy.
Ze statistiky mimo jiné vyplývá:
- 60 % lidí pro svůj nákup využije porovnávač zboží
- 30 % dotázaných nemá problém s on-line zřízením nové smlouvy s operátorem
- 26 % respondentů si na webových stránkách kupuje lístky na vlak či hromadnou dopravu
- 20 % uživatelů si sjednává pojištění on-line
- 19 % Čechů nakupuje podle doporučení známých, zatímco jen 2 % jsou ovlivněna informacemi ze sociálních sítí
- pouze 3 % lidí si na webu v minulém roce zakoupila lékařské služby
Srovnávače hrají při výběru zboží důležitou roli. Lidé se řídí podle ceny a předchozích zkušeností. „Internet jako místo pro nakupování zboží zákazníci objevili již před lety. V současné době můžeme sledovat další boom, tentokrát v nakupování služeb. Velkou měrou se na tom podílí především možnost využít srovnání a následného vybrání té nejvhodnější nabídky,“ sdělil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.
Zdroj: Seznam Blog