Než se vrhneme na pár vybraných grafů, pojďme si říct základní parametry. Takt jádra je nastaven na 608 MHz, CUDA procesory tikají na 1215 MHz. Ani u pamětí se nijak zvlášť neexperimentovalo, jejich efektivní kmitočet jest 3208 MHz (což není příliš mnoho). Nejzásadnější informací je počet stream (nebo chcete-li CUDA) jednotek, kterých je „pouhých“ 352. V dřívějších zprávách se hovořilo o čísle 384 (a také názvu GTX 460), dnes již víme, že ona hodnota je nesprávná a potenciální GeForce GTX 460 jich bude mít ještě o něco méně.
Šířka paměťové sběrnice není kdovíjaké terno: 256 bitů ve spojení s GDDR5 paměťmi sice i tak dá výslednou propustnost 102,7 GB/s, starší GeForce GTX 275 však i s GDDR3 dosáhla propustnosti vyšší (konkrétně 127 GB/s). Tento fakt se podepíše na výsledném výkonu hlavně ve vyšších rozlišeních, kdy bude kartě obrazně „docházet dech“. Co také bude brzdit kartu v rozletu je integrace pouhých 44 texturovacích jednotek, GTX 275 jich má rovných 72. Již nyní mohu prozradit, že výrazné „osekání“ jádra GF100 takřka degradovalo výkon na úroveň již několikrát zmíněné GeForce GTX 275. To ale sami vyčtete z grafů níže.
Graf z testování oblíbené hry Mass Effect 2 se dá rozebrat několika způsoby. Všimněte si, že v dnes nejběžnějším Full HD rozlišení (či 1920 × 1200 px, rozdíl nebude nikterak zásadní) podává nová GTX 465 skoro stejný výkon, jako konkurenční Radeon HD 5850. GeForce GTX 275 sice o pár průměrných snímků zaostává, rozhodně se ale nedá říci, že by hra na této grafické kartě nebyla hratelná. Srovnání s GTX 480 pak jasně ukazuje, co způsobilo šetření na určitých parametrech – GTX 480 je co se týče průměrných snímků rychlejší skoro o polovinu.
V ATI-friendly hře Colin McRae: Dirt 2 překvapivě Radeony nedominují. U akcelerátorů, jež podporují režim DirectX 11, byla tato možnost zapnuta, u ostatních nikoliv. Vyhneme se proto raději zavádějícímu srovnání s GeForce GTX 275 a posvítíme si na Radeon HD 5850, jenž za GTX 465 notně zaostal hlavně co se minimálních snímků za sekundu týče. GTX 480 je v průměrných snímcích opět o polovinu rychlejší, dnes představená novinka se alespoň statečně snaží držet krok s (taky ořezanou) GTX 470.
Malá ochutnávka ze dvou oblíbených her vám jistě neřekne vše podstatné, co by vás zajímalo, koneckonců jde stále jen o preview výkonu (na serveru XbitLabs jsou další grafy z trojice her). Na pevné verdikty je ještě brzy (ladí se ovladače, cena se může snížit), GTX 465 však zatím příliš nezaujala. Její prodejní cena bude $279 (přepočítávat nemá smysl, marže u nás jsou dosti nečitelné), což je o něco méně, než za kolik zakoupíte Radeon HD 5850.
Ten sice je o něco dražší, na druhou stranu však nabídne i vyšší výkon. Výkon GTX 465 by se dal spíše srovnat se starší GTX 275 a to rozhodně není nic, čím by se mohla chlubit. Nvidii se útok na nebezpečný HD 5850 zatím příliš nepovedl: troufám si tvrdit, že spotřeba novinky se s Radeonem nebude dát příliš srovnávat. I když je GTX 465 pořádně očesaná, rozměry jejího jádra jsou stále obrovské a s malým Radeonem nemůže v tomto ohledu soupeřit.
Abychom nový produkt Nvidie jenom nehanili, měli bychom vypíchnout i pár pozitiv (či dejme tomu prostorů pro zlepšení). Nové verze ovladačů GeForce 275.xx se masivně zaměřují na zlepšení výkonu nových Fermi, ve finální verzi se můžeme dočkat nemalého nárůstu výkonu. Nakonec, GTX 465 je zatím jen o trochu slabší, než Radeon HD 5850: fanoušci Nvidie tedy mohou s přimhouřením oka sáhnout po ní, i když Radeon se tváří výhodněji.
Celé preview testu výkonu nové GeForce GTX 465 vizte na serveru XbitLabs.com.