Článek byl sepsán na základě rozhovoru s Carrellem Killebrewem, inženýrem, který se v nemalé míře podepsal na konečné podobě jádra Cypress. A ačkoliv je většina textu věnována právě tomuto čipu (dozvíte se, co si AMD/ATI odneslo z RV770, o přísně tajném projektu SunSpot, o vypuštěném sideportu…), přiučíte se i spoustě věcí týkajících se návrhu GPU obecně.
Z trochu jiného soudku je pak výplod Charlieho Demerjiana, který zmiňujeme pro jeho hodnotu nikoliv informační, nýbrž zábavní.
Z článku Anandtechu si Charlie „vypůjčuje“ pasáž o úskalí přechodu na nové výrobní technologie, přidává několik vlastních donekonečna omílaných nepodložených informací a fabuluje velkolepý katastrofický scénář pro chystané GeForce GTX 470/480 s jádrem Nvidia Fermi. Jako ochutnávku tentokrát přikládám překlad dvou úryvků:
„Oficiální Nvidií požehnané řešení je navrhovat čip řvaním na lidi. Nutno dodat, že ač je to ulevující, nemění to design čipu ani fyzikální zákony. Kamarády si tím taky nenaděláte.“
„Fermi GF100 je zpožděná o šest měsíců, sklouzává dál, nedá se vyrábět ziskově, jestli se vůbec dá vyrábět, a počáteční produkce bude omezena v zásadě na PR eskapádu.“
Přejeme příjemné čtení a příjemnou zábavu.