Přeskakování reklam není funkce, kterou by provozovatelé internetových televizí poskytovali jako takovou. Pokud si ale pustíte nějaký pořad ze záznamu a můžete jej volně přetáčet, samozřejmě bude každý přetáčet právě reklamy. Ty sice nejsou pevně označené, ale po pár klepnutí na časovou osu se většinou každý trefí.
Tato praktika dlouhodobě vadí některým komerčním televizím, u nás nejvíce Primě a Nově. Vladimír Pořízek, komerční ředitel skupiny Prima pro Médiář řekl, že od 1. března zamezí operátorům v přetáčení reklamy.
Tip: Prima snížila kvalitu obrazu v DVB-T2, anamorfní Full HD jí vydrželo jen dva měsíce
Rýsuje se tedy dohoda mezi komerčními televizemi a operátory. Televize bude vysílat speciální značky, které určí začátek a konec reklamy. A operátor v tomto časovém okamžiku znemožní přetáčení. Případně půjde reklama přeskočit až po nějakém čase jako třeba na YouTube. V budoucnu by také mělo být možné nahradit reklamu, kterou vidí diváci v DVB-T2 reklamou jinou, jež lépe zacílí na internetové uživatele.
Jenže operátorů je asi deset, fungují na různých platformách a každý má ještě jiné aplikace pro různé systémy Smart TV.
Přitom je v zájmu Primy, aby byla v základním balíčku operátora, a zároveň je to i v zájmu daného operátora. Žádný operátor si zkrátka nemůže dovolit nemít Primu v základním balíčku.
Jako alternativa pro zachování možnosti přetáčení reklamy (nebo její úplné odstranění) by prý bylo možné i zdražení pro operátora a tím pádem i pro diváka. Hovoří se o 25 až 100 Kč za každého diváka za měsíc. Operátor by pak mohl nabízet třeba dva stejné balíčky jen s tímto jediným rozdílem.
Za možnost přeskakování reklam na Primě…
Prima má ovšem z internetové televize i přímé zisky, oproti DVB-T2, kde žije pouze z reklamy. Však také tuto platformu zvýhodňuje vyšší kvalitou obrazu, kdy do éteru pustí nižší rozlišení a za Full HD chce připlatit. Ztráty z přetáčení reklam ovšem vyčíslila na 200 milionů za rok.
Zdroj: Médiář