Prosadit by se totiž mezi výrobci základních desek údajně chtěla firma Sapphire, kterou známe především jako výrobce grafických karet Radeon. Znalci teď asi namítnou, že Sapphire již v tomto oboru podniká, a ne zrovna krátce; firma totiž měl vždy úzký vztah s ATi a později s AMD. Sapphire se nicméně nikdy neprotlačila mezi úplně mainstreamové výrobce a také její nabídka je omezená. Dle jistých zdrojů by to tak ale údajně nemuselo zůstat. Firma se prý v současnosti snaží svůj tržná podíl zvýšit a začít přímo konkurovat značkám jako MSI, ASRock, ECS a Biostar, které co do objemu prodejů představují „menší“ výrobce za vedoucí dvojkou Asus/Gigabyte.
Právě do této „druhé“, nicméně stále stěžejní linie se Sapphire údajně hodlá protlačit. Uvádí to alespoň zpravodajský web DigiTimes, opírající se o různé zdroje z řad prodejců hardwaru. Sapphire prý v současnosti silně posiluje své prodeje na čínském trhu, který tvoří 35 % globálního odbytiště. K započetí expanze je tedy zřejmě vhodným místem.
Základní deska Sapphire Pure CrossFire 3200 z roku 2006. Ještě s logem ATi
Sapphire se ve snaze zvýšit svůj tržní podíl může opřít o silnou pozici na trhu grafických karet. V Číně je mezi jejich výrobci druhým nejvyšším hráčem, a v současnosti nabízí základní desky právě se svými grafickými kartami coby zvýhodněné balíčky. Tato strategie zřejmě vychází, prodeje se firmě údajně podstatně zvedají. A to tak, že v roce 2014 už by údajně mohla dostihnout či překonat tržní podíly firem ASRock, Biostar nebo MSI.
Je samozřejmě otázka, zda Sapphire hodlá podobnou expanzi zkusit celosvětově. V současnosti lze její desky objevit i u nás, nicméně jak již bylo řečeno, nabídka modelů je skromná. Pokud by se tedy chtěla značka probít mezi hlavní výrobce, musela by asi také rozšířit sortiment. Nám zákazníkům by ale nějaká ta nová konkurence mohla prospět.
Pokud si vezmeme loňská čísla, prodala celosvětově například firma ASRock za celý rok 7,7 milionu desek. Společnost MSI pak udala pět milonů kusů, u Biostaru či ECS byly prodeje nižší (podrobnosti viz zde). Přibližně na takto velký objem prodaných kusů by tedy v Sapphire museli mířit, pokud by si chtěl brousit zuby na globální trh. I v globálním měřítku je Sapphire významným (pokud ne nejvýznamnějším) výrobcem grafik Radeon, pokud by se tedy firma rozhodla použít strategické bundlování i šířeji, mohly by se dít zajímavé věci. Možná bychom se dočkali nějakých zajímavých cenových akcí i u nás.
Zdroj: DigiTimes