Vánoční dárky bude letos přes internet nakupovat 74 % Čechů. Konečně tak opadl velký strach z nespolehlivosti obchodů, za což se přičinily internetové srovnávače zboží a obchodů. Když se ke zvýšené jistotě připočte ještě velmi příznivá cena, nejsou poté výsledky průzkumu tak překvapivé. Navíc si české internetové obchody drží vysokou kvalitu, pozitivní zkušenosti s nákupem po síti má 91 % dotázaných.
A těch zbylých 26 %, kteří stále dávají přednost kamenným obchodům, straší nevědomost. Celá polovina z nich nikdy nákup po internetu nezkusila. Nejpohodlnější způsob nákupu využívají převážně ženy. „Pokud se ale týká věku či jiných sociodemografických faktorů jako takových, nejsou patrné žádné zásadnější odchylky. Možná bychom si všimli, že například srovnávače zboží už nejsou tak vyhledávané lidmi nad 55 let věku, jinak moc rozdílů nenajdeme,“ dodává k výsledkům Štěpánka Kovaříková ze služby Zboží.cz.
Pro kupce je nejdůležitějším kritériem cena vybraného zboží, už trochu méně záleží na dobré pověsti obchodu či způsobu doručení objednaného zboží. Doporučení kamaráda či známého už skoro nehraje roli, pouze u 19 % dotazovaných. Průzkum se i zaměřil na typ nakupovaného zboží. Letos jednoznačně vedou kosmetické výrobky, doplňky pro zdraví, volnočasové vybavení, knihy a oblečení. Zato zájem o elektroniku se velmi propadl.
A nás „méně zodpovědné“ asi nejvíce překvapí fakt, že s nákupy začalo už 21 % dotázaných. Času ale ještě dost, ne? :-)
Zdroj: Seznam