Jak moc jsou čísla vycucaná z prstu, asi nezjistíme. Lepší monitoring ale není dostupný. V Česku podle analýzy blokuje reklamu 11 % uživatelů. Na Slovensku 9 %, což je nejméně z celé Evropy. Nejhorší je situace v Řecku (37 %) a Polsku (35 %).
Naměřená čísla to pro web obecně. Různé typy stránek – a tedy i návštěvníků – mají různé návyky. Celosvětově jsou „nejohroženější“ herní weby, kde podíl adblocků činí 26,5 %. Následují sociální sítě (19,1 %) a magazíny o technologiích (17 %). Na Cnews.cz je podíl Adblocků asi čtvrtinový.
Z oněch 198 milionů desktopových uživatelů blokujících reklamu jich 126 milionů používá Chrome, 48 milionů Firefox a 9 milionů Safari. Na zbytek prohlížečů včetně IE připadá 15 milionů uživatelů.
Data nebudou moc přesná, což dokazuje slovenský výkyv
V budoucnu bude čím dál větší roli hrát blokování na mobilech a tabletech. Dnes mají chytré placky na svědomí 38 % webového provozu a podle PageFair dorovná desktopy na konci příštího roku. Třiapadesát procent mobilistů blokujících reklamu používá Chrome, 40 % Firefox. PageFair se obává nástupu iOS 9, kde Safari rovněž bude umět blokovat reklamu. Upozorňuje i na alternativní prohlížeče jako Maxthon nebo UC Browser, které mají adblock aktivovaný ihned po instalaci.
Zajímavé jsou důvody, proč lidé adblocky používají. Nevede množství reklam, to kritizuje jen 41 % uživatelů. Polovině lidí se ale obává, že bez adblocku nejsou jejich osobní data v bezpečí. Desetině lidí vadí špatné cílení reklam (nevhodné bannery). Každý devátý kategoricky adblock odmítá.
Zdroj: PageFair