Revoluce startuje a trh se musí změnit. Mobilní Chrome už umí blokovat reklamy

Sdílet

 Autor: Redakce

Google před dvěma měsíci potvrdil, že jeho prohlížeč začne blokovat agresivní formy reklamy. Bez výjimky. I nevhodné reklamy, které by proudily skrz jeho inzertní síť, bude Chrome nekompromisně blokovat. Vadí vyskakovací okna, automaticky hrající reklamy se zvukem, okna s odpočtem času nebo velké připíchnuté bannery překrývající text. Google se zapojil do Koalice pro lepší reklamu, ve které jsou zástupci médií, reklamní sítě i samotní inzerenti. Společně plánují, jaké formáty reklamy fungují a jaké jsou příliš agresivní. Koalice má také pravidla, které reklamy jsou už za hranou. Tyhle typy (viz galerie) bude Google blokovat na mobilu i počítači.

Nová politika vstoupí v platnost až začátkem příštího roku, Google se však už pilně připravuje. Testovací verze prohlížeče Chrome pro Android (větve Dev a Canary) již v Nastavení webu obsahují položku Reklamy, odkud je možné blokování aktivovat. Standardně je zatím blokování vypnuté a funkce samozřejmě nemá vliv na neagresivní inzertní formáty. Novinka se postupně dostane i na desktop a iOS.

bitcoin_skoleni

Google coby tvůrce nejrozšířenějšího prohlížeče tím chce donutit inzerenty i média, aby používali reklamy, které neobtěžují při čtení, nestahují tak velké množství dat a nemají velké systémové nároky (a tím i vliv na výdrž zařízení).

A Google má takový vliv, že může celý trh změnit. Byl to hlavně on, který vzal vážně direktivu EU o ochraně osobních údajů a donutil provozovatele stránek, aby nasadili otravné hlášení o tom, že vás cookies na stránkách mohou sledovat. Hrozbou zhoršení pozic ve výsledcích zase weby přesvědčil, aby ve velkém nasadily HTTPS.