Instagram sám nasbíral desítky milionů uživatelů na iOS a Androidu, Facebook se o to pokouší s podobnou aplikací Camera. Jestli se oba projekty sloučí, to nevíme. Instagram ale podle prvotních ujištění Facebook zůstane takový jako doteď. Maximálně se více propojí s největší světovou sítí, ale bude použitelný i nezávisle na ní, což ocení nejeden fanoušek Androidu a Googlu.
Facebook potřeboval rozpumpovat mobilní aktivity, ve kterých sám tápal. Proto o Instagram jako jediný projevil vážný zájem a během jediného víkendu byla svatba domluvena. Původně měl Facebook zaplatit něco přes miliardu dolarů, nakonec to bude „jen“ asi 730 milionů dolarů. Na vině je propad akcií Facebooku na burze, část peněz totiž firma převede hotově a část v cenných papírech. I tak se mnohým komentátorům včetně nás zdá cena přemrštěná. Instagramu chybí obchodní model, nevydělává, je pouze dotován z investicí. Ani reklamou se dosud neživí. Má jen povedenou aplikaci a spoustu uživatelů. Facebooku to však zřejmě stačilo.