Loni se prodalo 215 milionů televizorů a Samsung je již 14 let jejich největším výrobcem

2. 3. 2020

Sdílet

Samsung je již 14 let v čele prodejů televizorů. V roce 2006 totiž přeskočil Sony a od té doby už první místo nepustil. V té době bylo v první desítce dokonce několik japonských značek, ale ty už nahradila Čína. Samsung sice za poslední roky lehce poklesl a nyní drží 19,8 % trhu (za rok 2019), stále má velký náskok před LG a TCL. Těmto dvěma zmíněným statistiky přisuzují druhé a třetí místo, přičemž LG je podle IHS Market opět druhé (loni se druhým místem chlubilo TCL, které ale vyrábí i pro jiné značky, což celou statistiku může zkreslovat). Následují značky HiSense a Xiaomi, které hodně vyrostlo.  

Pokud bychom ale místo počtu prodaných kusů (resp. shipments – kusů dodaných do obchodů) brali v potaz zisk, tak tam tradiční značky vedou s větším náskokem. Samsung má témeř třetinu koláče, LG šestnáct procent a Sony necelých deset. Japonci tedy příliš televizorů neprodávají, ale mají velkou marži.

ICTS24

Naopak čínské značky bojují hlavně cenou. Může to být i tím, že tradiční značky dominují více u dražších a větších úhlopříček. Ve statistice zcela chybí značky jako Panasonic či Philips, jejichž tržní podíl je pod pět procent. Opět jde ale o výrobce, kteří se zaměřují na dražší televizory.

Za celý loňský rok se prodalo zhruba 215 milionů televizorů, z toho Samsung dodal 42 milionů televizorů, LG 26 milionů, TCL podle grafu 20 milionů (ale ve vlastní zprávě se chlubí číslem 32 milionů).

Autor článku

Šéfredaktor Cnews.cz, dříve editor Computeru. Nadšenec do notebooků a příznivce kompaktních smartphonů. Najdete mě na Twitteru nebo LinkedInu.