Propad má na svědomí především mobilní divize, jejíž tržby meziročně klesly o 36 % na 22 miliard amerických dolarů a provozní zisk klesl dokonce o 74 % na 1,6 miliardy dolarů. Jde o nejslabší výsledek od druhého čtvrtletí 2011. Mobily už tak nejsou nejziskovější divizí, tou se stala výroba polovodičů, která vyrostla o 10 % na 2,1 miliardy dolarů.
Samsung si pochvaluje růst tržeb i zisku díky zvýšenému prodeji paměťových čipů, pozitivní tempo očekává i do budoucna. Televizní divize oslabila oba finanční ukazatele, protože prodeje klesají. Samsung sice prodat mezikvartálně o 62 % více zakřivených TV a o 31 % více 4K televizorů, ale to nekompenzuje propady u běžně prodávaných modelů.
Korejský výrobce hovoří o menším navýšení dodávek smartphonů i tabletů, ale Samsung přiznává, že poptávku táhly low-endové modely. Klesla průměrná cena za prodaný telefon, a to i díky zlevňování starších modelů. O high-end Samsungu zájem upadá.
Konkrétní čísla Samsung neuvádí, ale podle IDC meziročně dodal o 8,3 % smarpthonů méně, s 78,1 miliony telefonů je ale stále s dvojnásobným náskokem před Applem. Dodávky tabletů stouply o 5,6 % na 9,9 milionu, ale v tomto oboru je až dvojkou právě za Applem, který prodal (nikoliv pouze dodal) 12,3 milionu iPadů.