GfK úzce spolupracuje s výrobci a největšími prodejci a díky tomu má velmi přesné informace o trhu mobilních telefonů v České republice. Údaje mají představovat skutečně prodané mobilní telefony koncovým uživatelům na českém trhu (sell-out), nikoliv jen dodávky (sell-in), u nichž není jasné, kdy, kde a jak se nakonec prodají. Takové totiž může dovozce zase přesměrovat do jiné země, což se ale už do statistik nepropíše. GfK tedy podle Samsungu zobrazuje skutečnou realitu trhu.
„Loňské jaro představovalo pro trh s mobilními telefony šok, kdy se prakticky ze dne na den uzavřely obchody a veškerý prodej přešel na internet. Situace se začala zlepšovat ve druhém čtvrtletí a výrazně nad očekávání se dostala v druhém pololetí. Od začátku letošního roku sice stále zaznamenáváme vysoké prodeje, ale ovlivňuje je nedostatek čipů. V praxi bychom tedy mohli prodávat i více, ale nemůžeme,“ konstatuje Tomáš Balík, ředitel divize mobilních zařízení ve společnosti Samsung Elecronics Czech and Slovak.
A konečně ta data:
- Samsung drží v Česku za první čtvrtletí podíl 38 % (za duben dokonce 45 %).
- Krátkodobě je tak téměř každý druhý prodaný telefon s logem Samsungu. Dlouhodobě více než každý třetí.
- Nejsilnější pozici má Samsung v segmentu mobilních telefonů v cenové relaci 7 500 Kč až 10 000 Kč, do které spadá řada Galaxy A.
- Pouze tato řada (bez Galaxy S a dalších) držela v dubnu podíl téměř 66 % všech prodaných smartphonů v Česku.
Restartovaná řada Galaxy A je nyní ve své třetí generaci. Tu první jsme celou proklepli v multirecenzi.
Celosvětová data z agentury Canalys pak přisuzují Samsungu za duben 28 % (a také první místo) následovaný Applem s 15 % a Xiaomi se 14 %.
zdroj: Samsung