Vývojáři na seznamáckém blogu novinku charakterizují takto:
Mezi hlavní znaky nové koncepce patří:
- maximální jednoduchost,
- důraz na snadnou orientaci ve výpisu výsledků,
- snadné přecházení mezi hledacími službami.
Těchto cílů dosahujeme pomocí:
- vynechání prvků, které zbytečně odvádějí pozornost,
- jednoduchým layoutem a kvalitní typografií,
- použitím shodných navigačních a informačních prvků napříč vyhledávacími službami
Seznam (staré hledání) | Seznam (nové) | Google | Centrum
Nový design kopíruje změny na sesterském portálu Zboží.cz. Kromě fulltextového vyhledávače se redesign promítne také do hledače obrázků a encyklopedie, v budoucnu i do katalogu firem, map a slovníků.
A co konkrétně se změnilo? Zmenšené logo se posunulo do stejného řádku jako vyhledávací pole. Odkazy na další služby jsou naopak úplně nahoře. Tedy podobné rozložení, jako používá Google. Samotné výsledky byly odsazeny od levého kraje. Google tento prostor zaplnil filtry a doplňujícími volbami k hledání, Seznam zde používá jen náhledy výsledných stránek.
Zdroj: Seznam