Jak zlepšit vyhledávání? Výsledky už roky zpřesňují různé kontextové informace. Seznam.cz se rozhodl, že bude využívat polohu zařízení v našeptávači. Modelový příklad ukazuje, že při hledání obchodu se vám primárně ukáží návrhy spojené s místem, kde žijete. Lze předpokládat, že funkce bude dobře fungovat zejména na přístrojích vybavených modulem GPS. U klasických počítačů se poloha odhaduje na základě adresy IP, což ale nemusí být ani vzdáleně přesné. Sami si můžete na webu mylocation.org zkusit, kde se podle adresy nacházíte. V našem případě byl odhad mylný o zhruba 160 km. Funkci jsem vyzkoušel na Seznamem uvedeném příkladě velkého e-shopu, viz galerie. Na titulní stránce Seznam v našeptávači polohu nezohledňuje. Až když provedete hledání a dostanete se do primárního prostředí vyhledávače, pokusí se stránka zjistit vaši polohu, což se neobejde bez vašeho povolení. Následně už vyhledávač v našeptávači ukazuje výsledky zaměřené na Prahu, což ale v našem případě s ohledem na uvedený rozdíl ve vzdálenosti nebylo k ničemu.
Nelze ovšem říct, že funkce nebude fungovat nikdy nikomu. Našeptávač ale relevantnější dotazy nabídne jen někomu. Pokud někdo méně zkušený povolí sdílení polohy, aniž by si byl vědom možného špatného odhadu, může mu vyhledávač navrhovat dokonce méně relevantní výsledky. Nebo minimálně výsledky nerelevantní vzhledem k aktuální poloze, jako se to stalo nám.
Zdroj: Blog Seznam.cz