Vyhledávání na Seznamu se ze 37 % děje na mobilech. Jejich podíl se postupně zvyšuje

22. 6. 2020

Sdílet

Ne, že by bylo překvapivé, že v roce 2020 navštěvujeme weby častěji z mobilů oproti tradičním počítačům. Smartphony sice mají obvykle kratší životnost, ale i tak jsou prodeje výmluvné. Chytrých telefonů se loni prodalo 1,4 miliardy, klasických počítačů se i přes růst prodalo jen kolem 260 milionů. Pár statisticky zajímavých údajů týkajících se zařízení, pomocí kterých spotřebitelé a spotřebitelky přistupují k různým internetovým službám, poskytl Seznam.cz. Jeho zpráva sice cílí na segment marketingu, ale pár údajů si z ní pro ilustraci vypůjčit můžeme. Weby SeznamZprávy.cz, Novinky.czGaráž.cz navštěvuje prostřednictvím mobilů více než polovina lidí. Nejpoužívanější mobilní aplikací od Seznamu je jeho Prohlížeč, se kterým aktivně pracuje 600 tisíc lidí. Co se týče zobrazení reklam před videy, mobily v tomto ohledu tvoří pouze 35 %. Video, kam vkládá reklamu Seznam, tedy lidé sledují raději na tradičních počítačích. Lépe jsou na tom webové reklamy – 44 % je zobrazeno na mobilních zařízeních.

Když odběhneme od reklamy, vidíme, že určité funkce spotřebitelky a spotřebitelé raději využívají na tradičních strojích. Aktuálně z mobilů pochází 37 % zadaných dotazů ve vyhledávání. Loni to bylo 35 %. Za poslední čtyři roky se podíl počtu vyhledávání z mobilů zvedl zhruba dvojnásobně. Podíl nákupních dotazů tvoří až 20 % ze všech dotazů. Nejčastěji se zajímáme o jízdenky, poukázky a oděvy. Pro kontext dodávám, že globálně mobilní zařízení generují zhruba 52 % přenosů spojených s návštěvou webů.

Doplňující informace

Oživeno dne 23. června v 11.25 hodin: Seznam nám upřesnil, že podíly počtu vyhledávání na mobilních zařízeních jsou uvedené v infografice a aktuálně se jedná o 37 %. Dříve publikovaný graf ukazuje kumulativní hodnoty ukazující vývoj hledanosti na mobilech v čase.

bitcoin školení listopad 24

Graf jsme stáhli, protože je silně zavádějící a uvedené hodnoty nelze jasně interpretovat (tj. začíná v roce 2014, není zřejmé, s čím a jak srovnává). Výrok Seznamu „Téměř každý druhý dotaz je vyhledáván na mobilu“ hodnotíme jako nepravdivý, protože 37 % má výrazně blíže jedné třetině než polovině.

Zdroje: Blog Seznam.cz | IDC | Statista