Slovenská revoluce jménem Piano končí. Nenaučila čtenáře platit za články za webu

14. 10. 2016

Sdílet

 Autor: Redakce

Na Slovensku byla v roce 2011 spuštěna jednotná platební brána pro přístup k prémiovým článkům několika velkých vydavatelů. Čtenáři tak nemuseli platit na každém webu zvlášť, účet na Pianu jim zpřístupnil obsah odevšad. Hospodárské noviny, které z Piana vystoupily již v roce 2013, dnes píšou, že systém po pěti letech končí.

Slovenské Piano končí
Slovenské Piano končí

V Pianu zůstalo už jen devět webů, z těch velkých Sme.sk nebo Týždeň.sk, které navíc mají i vlastní model předplatného. Kromě článků mají uživatelé Piana přístup i ke třem desítkám filmů. Běžné měsíční předplatné stojí 3,90 eura, dlouhodobější vyjdou výhodněji.

Rozdělování peněz funguje tak, že 40 % částky získá web, na kterém si uživatel předplatné zakoupí. Mezi všechna média se rozdělí 30 % ceny v závislosti na tom, kolik na nich čtenáři stráví času. A posledních 30 % si Piano nechává jako provizi.

 

WT100

Po pěti úspěšných letech jsme se rozhodli uzavřít národní paywall na Slovensku a dovolit tak vydavatelům lépe zaměřit úsilí na vlastní platební brány i strategie monetizace,“ říká technický ředitel společnosti Piano Media Stuart Ashford.

Piano působí v 19 zemích a nabízí služby 70 vydavatelům. V Polsku a Slovinsku nabízí národní paywall, jinde má individuální dohody s médii. Proslavilo se zejména vytvořením platební brány pro americký časopis Newsweek.

Autor článku