Služba My Opera skončí v březnu. Zachraňte své e-maily, blogy a fotografie

1. 11. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

K čemu je dobrá služba My Opera? Nejen v Česku ji znají především skalní příznivci norského prohlížeče. Od roku 2001 šlo o fórum podpory, kde jste mohli rozebírat své problémy s Operou. Později se z něj stal rovněž prostor pro vedení vlastního blogu. V podstatě jde o takovou malou sociální síť. Ve své době vlastní služby dávaly smysl, ale v tuto chvíli jejich provoz stojí peníze a ve srovnání se světovou konkurencí neobstojí. Aspoň v popularitě nikoli.

Zvlášť to platí pro e‑mail, jenž Norové také provozují. Protože se jim nevyplatí tyto služby nadále poskytovat, rozhodli o jejich ukončení, k němu dojde za čtyři měsíce. Konkrétně pak 1. března 2014. Pokud jde o blogy, tak ty můžete bez problému exportovat do jiných služeb, např. do WordPressu nebo Typepadu.

Veškerý nahraný obsah, včetně obrázků z fotoalb, zase stáhnete k sobě do počítače v archivu ZIP. Stačí se přihlásit na my.opera.com, klepnout na symbol klíče v horní části okna a vybrat položku Files. V oddílu Zip your files klepněte na Start. O úspěšné archivaci se dozvíte prostřednictvím e‑mailové zprávy.

 

Své e‑maily můžete prostřednicím nějakého poštovního klienta (např. Thunderbird) přesunout ze starého účtu do nového. Není od věci si nastavit automatickou odpověď, kde budete případné zájemce informovat o změně e‑mailové adresy. A také přeposílání zpráv. Pokud se ptáte, jak se dostanete k synchronizovaným uživatelským datům z prohlížeče, stačí zavítat na adresu link.opera.com.

Doplňky na webu addons.opera.com budete moct nadále hodnotit pod vaším stávajícím účtem My Opera. Fóra budou přesunuta na web www.opera.com. Zřejmě však nebudou zahrnuty všechny příspěvky, jen ty důležité. K přihlášení budete opět nadále používat účet My Opera.

ICTS24

Tip: Nastavte v e-mailu přeposílání zpráv a automatickou odpověď
Tip: Nastavte v e-mailu přeposílání zpráv a automatickou odpověď

Zdroj: Opera Desktop Team