Spotify má 71 milionů předplatitelů, ale prodělalo už přes 2 miliardy eur

28. 2. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Švédská hudební půjčovna je největší na světě, na konci roku měla 159 milionů posluchačů, z toho 71 milionů jich mělo placený účet. Více než polovina uživatelů tedy využívá bezplatnou verzi s reklamou. Podle Spotify ale úspěšně slouží k rekrutování předplatitelů. Přes 60 % platících uživatelů prý přešlo právě z bezplatných účtů. Spotify se momentálně chystá na burzu, v primární emisi akcií chce od investorů získat až miliardu dolarů. New York Stock Exchange jej zakótuje pod značkou SPOT. Americké komisi pro cenné papíry musela firma poskytnout detailní informace o hospodaření, takže jsme se dozvěděli dříve utajené věci. Třeba to, jak Spotify (ne)vydělává.

Stále v mínusu

V roce 2017 firma utržila přes čtyři miliardy eur. Provozní ztráta ale činila a 378 milionů a čistá ztráta dokonce 1,24 miliardy. Od založení v roce 2006 Spotify prodělalo již přes 2,4 miliardy eur. Hudebníkům za tu dobu vyplatila přes 8 miliard eur.

Lepším finančním výsledkům podle Spotify brání například to, že se o část příjmů musí dělit s jinými. Pokud si předplatné zakoupíte přes Play Store nebo App Store, Google a Apple si z toho vezmou provizi. Obě firmy mají vlastní hudební půjčovny a jim z předplatných zůstane větší kus koláče, protože se dělí už jen s hudebníky a vydavateli.

Mimochodem: Víte, kolik toho za měsíc naposlouchá průměrný uživatel Spotify? Přesně 25 hodin.

Spotify v číslech

2015 2016 2017
Posluchačů 91 mil. 123 mil. 159 mil.
Předplatitelů 28 mil. 48 mil. 71 mil.
Tržby 1 940 mil. € 2 952 mil. € 4 090 mil. €
Provozní ztráta 235 mil. € 349 mil. € 378 mil. €