, které umožňovaly hudbu poslouchat bezplatně a také bez reklam. Dnes už také víme, kolik pirátů takto obcházelo podmínky. Dva miliony. Spotify mělo na konci roku 2017 přes 159 milionů aktivních uživatelů, z toho 71 milionů si službu platilo a 88 milionů využívalo bezplatný tarif. Reklamy tak neslyšelo přibližně 2,3 procenta uživatelů bezplatného tarifu a 1,3 % všech posluchačů Spotify.
Firma v aktualizované finanční zprávě předané Komisi pro cenné papíry (viz Spotify míří na burzu pro miliardu dolarů) upravila počet aktivních uživatelů na 157 milionů. Množství hodin poslechnutých v roce 2017 po korekci kleslo ze 40,3 na 39,8 miliardy. Dva miliony pirátů mělo na svědomí půl miliardy hodin, na jednoho vychází necelých 21 hodin měsíčně.
Spotify za celý rok utržilo 3,2 miliardy eur, z toho 373 milionů na reklamách, zbylá větší část pochází z prémiových účtů. Hrubým výpočtem zjistíme, že pokud by ony dva miliony uživatelů poslouchalo Spotify s reklamou, firma by utržila o přibližně 9 milionů dolarů navíc.