Ke slavnostnímu spuštění služby Steam došlo 12. září 2003. Po deseti letech se z platformy od Valve stal dominantní digitální distribuční kanál pro prodej počítačových her. Objem prodaných her se zvětšuje a počet uživatelů roste jakbysmet. Valve se odhodlalo pochlubit se čísly, tak se na ně podívejme. Katalog nabobtnal, nachází se v něm již přes 3 000 titulů. A co víc, aktivních uživatelů byste napočítali přes 65 milionů. To je podle Valve o 30 % více než loni.
Pro srovnání, digitální platforma Xbox Live má podle webové stránky Microsoftu kolem 48 milionů uživatelů. Jestli popis dobře chápeme, jedná se ale o placené členy sítě. (Lze si nicméně vytvořit bezplatný účet.) Ty bychom pak logicky nemohli přímo srovnávat s uživatelskou základnou Steamu, kde samotné členství není podmíněno předplatným.
Sony na své PSN poskytuje útočiště zhruba 110 milionům lidí. V tomto případě se ale jedná o registrované účty, nikoli nutně aktivní. Každopádně, až bude někdo povídat, že hraní na počítačích je mrtvé, ať se podívá, jak se daří komunitě kolem Steamu. Ve špičce se počet souběžně připojených členů pohybuje kolem 6 milionů. Valve se v poslední době nefláká a na vavřínech ani omylem neusíná.
Firma prostřednictvím Steamu loni začala prodávat software, představila režim zobrazení pro televizory, začala podporovat Linux a na bázi Ubuntu dokonce staví vlastní operační systém. Aby toho nebylo málo, inženýři vymysleli nový ovladač a na trh se dostanou konzole se Steamem. Kdyby vám to pořád nestačilo, společnost testuje půjčování her přátelům.
via Neowin