Soutěžící na druhé pozici na vedoucího ztrácí nepěkně mnoho. Kindle Fire zodpovídá pouze za 3,6 % dat přenesených tablety. O další procento méně vyprodukoval Samsung a jeho tablety pod značkou Galaxy. Jeho tržní podíl se zastavil na hodnotě 2,4 %. Rozdíly mezi zařízeními od čtvrté příčky a níže lze jen těžko rozpoznat. Jsou malé a tito dotekoví pomocníci si v podstatě nemají co vyčítat. Podívejte se sami na graf. Bohužel na něm nenajdete procenta, Chitika se bohužel rozhodla pro přepočet.
Uvedené číslo vždy ukazuje, jaký byl poměr používanosti ve vztahu ke sto iPadům. Google se svými cenově agresivně postavenými tablety Nexus posunul na čtvrté místo s podílem 0,9 %. Nás ovšem zajímá především čerstvá novinka Surface. Ten na grafu figuruje také, ovšem až na samém konci. Jeho používanost vůči stovce jablečných tabletů byla vypočítána na nízkou hodnotu 0,15, resp. 0,13 %. Zahanbil ho také dávno mrtvý HP Touchpad nebo BlackBerry Playbook. Mohli jsme ale čekat lepší výsledek?
Microsoft buduje novou značku, Windows RT/8 jsou také úplně nová a prozatím bojují s relativně prázdným katalogem aplikací. Specificky Surface naráží na omezenou distribuci. Tomu ale Redmondští učiní přítrž. Hodlají svůj tablet rozšířit mimo vlastní síť obchodů a zvyšují produkci v továrnách. Jestli bude zařízení dlouhodobě úspěšné, nyní zhodnotit nelze. Překvapivěji vyznívá nízký podíl tabletů Nexus. Díky nízké ceně mělo jít o prodejní trhák.
Tržní podíly tabletů v listopadu 2012 v USA a Kanadě | Foto: Chitika
Zdroj: Chitika Insights via Neowin