O velké placky není zájem. Prodeje tabletů klesají již čtyři roky po sobě

6. 11. 2018

Sdílet

 Autor: Redakce

Tablety zažily vrchol v roce 2014, pak přišel zlom. Podle agentury IDC nastal první meziroční propad dodávek ve čtvrtém čtvrtletí 2014 a od té doby se nezastavil již 16 kvartálů v řadě. V tom aktuálním se do obchodů dostalo 36,4 milionu tabletů, o téměř 9 % méně než loni. Nedaří se ani obyčejným tabletům, ani těm pracovním s připojitelnou klávesnicí. Dodávky těch prvních činily 31,6 milionu kusů (7,9% pokles), těch druhých 4,8 milionu (13,1% pokles). Negativní trend nezvrátila ani čerstvé novinka Samsung Galaxy Tab S4. Nová generace Surfaců Pro nebo iPadů Pro přišly až po skončení měřeného čtvrtletí, takže se do tabulek ještě nedostaly. Jedinou rostoucí firmou mezi první pětkou je čtvrtý Huawei, který do obchodů poslal 3,2 milionu tabletů (7,1% růst). Podle IDC se mu prý daří v Evropě a Latinské Americe. Lenovo nebo Samsung padaly v dvouciferných číslech, Amazon spíš stagnuje a Apple klesá jen mírně. S 9,7 miliony iPadů si stále neohroženě drží první písmo.

Dodávky tabletů ve třetím čtvrtletí 2018 podle IDC

Výrobce Dodávky 3Q18 Podíl 3Q18 Dodávky 3Q17 Podíl 3Q17 Změna
Apple 9,7 mil. 26,6 % 10,3 mil. 25,9 % −6,1 %
Samsung 5,3 mil. 14,6 % 6,0 mil. 15,0 % −11,4 %
Amazon 4,4 mil. 12,0 % 4,4 mil. 11,0 % −0,4 %
Huawei 3,2 mil. 8,9 % 3,0 mil. 7,6 % +7,1 %
Lenovo 2,3 mil. 6,3 % 3,1 mil. 7,7 % −24,5 %
Ostatní 11,5 mil. 31,6 % 13,1 mil. 32,9 % −12,1 %
Celkem 36,4 mil. 100,0 % 39,9 mil. 100,0 % −8,6 %