Hlavní navigace

TankujLevněji.cz: Česká pošta buduje největší srovnávač pohonných hmot

22. 4. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Před půl rokem jsme psali o nové službě mBenzin, která slouží ke sledování cen pohonných hmot v Česku. Minulý týden spustila vlastní přehledový web také Česká pošta. Databázi na tankujlevneji.cz však budou místo uživatelů průběžně doplňovat „motorizovaní doručovatelé pošty“.

TankujLevněji.cz
TankujLevněji.cz

Mapa teď čítá 450 čerpacích stanic, do dvou měsíců chce Česká pošta pokrýt 2210 pump. O doplňování údajů se bude starat asi 4000 pošťáků, ti každý den zašlou přibližně 200 SMS, později až 2000 SMS. Pošta se zatím zaměřuje jen na Natural 95 a naftu, protože tvoří 90 % prodávaných paliv. Zároveň neuvažuje o tom, že by databázi mohli vyplňovat i ostatní uživatelé, třeba pomocí aplikací pro chytré telefony, které ČP teprve chystá.

Web i aplikace umožňují sledování stanic na mapě i tabulce, kterou lze filtrovat podle cen. Nechybí ani navigace na místo, vyhledání nejbližších nebo nejlevnějších stanic v okolí. Software pro Android a iOS bude dostupný během dvou týdnů.

Tankuj levněji slovy České pošty

Česká pošta má necelé čtyři tisíce motorizovaných doručovatelů, kteří tak nyní zajišťují každodenní monitoring u čerpacích stanic prostřednictvím textových zpráv odeslaných ze svých mobilních telefonů do systému. K dispozici budou mít jednoduchou šablonu, do které vyplní ceny standardních pohonných hmot, přičemž nemonitorují prémiová paliva. Aplikace „Tankuj levněji“ by se tak mohla stát nejkomplexnějším a denně aktualizovaných přehledem cen v celém Česku. Uživatelům navíc nabídne možnost zjistit nejlevnější ceny v lokalitě, kde se aktuálně nacházejí. Při delších cestách jim pak umožní naplánovat, ve kterém místě skutečně nejlevněji natankují.

 

WT100

„Projekt, který partnersky realizujeme s MPO, není výdělečný. Při zanedbatelných nákladech ale Pošta může ukázat, že dokáže být společnosti prospěšná i v oblasti, která pro ni není typická. Nepochybuji o tom, že během času bude aplikace populární, a to jménu České pošty jistě prospěje. Musíme o něj pečovat, aby si s ním zákazníci spojovali všechno, co je pro ně dobré a jednoduše užitečné,“ řekl k projektu Petr Zatloukal, generální ředitel České pošty.

Zdroj: Česká pošta