Německý server HardwareLuxx zveřejnil údajné výsledky SoC Nvidia Tegra K1 v benchmarku Antutu. Obě testované varianty nedávno představeného čipu, čtyřjádrová i dvoujádrová, dosáhly velmi podobného skóre zhruba o 15 % vyššího než současná vlajková loď Qualcommu, Snapdragon 805. Důležité však bude, kdy se oba čipy dostanou na trh v hotových telefonech a tabletech. Snapdragonu 805 bychom se podle starších zpráv měli dočkat už v polovině letošního roku, zatímco Nvidia tvrdí, že mezi oficiálním oznámením procesoru a vydáním zařízení je typicky odstup 12–18 měsíců (u Tegry 4i to byl přesně rok).
AnTuTu-Benchmark | |||
---|---|---|---|
SoC | Kerne | Takt | Punkte |
NVIDIA Tegra K1 | 4 + 1 | - | 43.851 |
NVIDIA Tegra K1 | 2 | 3,0 GHz | 43.617 |
Qualcomm Snapdragon 805 | 4 | 2,7 GHz | 37.780 |
Qualcomm Snapdragon 801 | 4 | 2,5 GHz | 36.469 |
NVIDIA Tegra 4 | 4 + 1 | 1,9 GHz | 36.244 |
Samsung Exynos 5420 | 4 | 1,9 GHz | 34.739 |
Samsung Snapdragon 800 | 4 | 2,36 GHz | 34.621 |
Samsung Exynos 5410 | 4 | 1,6 GHz | 27.887 |
Připomeňme, že dvě varianty Tegry K1 se od sebe liší použitými procesorovými jádry. Jedna má stejně jako Tegra 4 čtveřici jader ARM Cortex-A15 doplněnou o úsporné „companion core“ (které je překvapivě také Cortex-A15), druhá používá jádra Denver, která Nvidia navrhla vlastními silami a která podporují 64bitovou instrukční sadu ARMv8.
Zřejmě není třeba zdůrazňovat, že v mobilních telefonech je spíše než výkon důležitý poměr výkon/watt a spotřeba jako taková. Jak si v těchto parametrech povede jádro Denver nebo původně desktopová architektura grafického jádra Kepler, zatím nevíme, a frekvence profláklého Cortexu-A15 je jako na potvoru utajená. Že se spotřebou Tegry K1 není něco v pořádku, si myslí Charlie Demerjian ze serveru SemiAccurate. Své tvrzení zakládá na této fotografii z CES 2014:
Jedná se o předváděcí systém s Tegrou K1, konkrétně pro osazení do automobilů. Charlie se pozastavuje nad tím, že čip, který se v telefonech musí obejít zcela bez chlazení, je vybaven poměrně velkým hliníkovým heatsinkem (o něco větší používají výrobci základních desek na Celerony Bay Trail-D s TDP 10 W) a z pravé strany jej ještě ofukuje malý větráček. Použití napájecího adaptéru s výkonem 60 W je taktéž pozoruhodné, z toho však nelze skutečnou spotřebu odvozovat.
Pravděpodobně jde o raný vzorek čipu, jehož spotřebu Nvidia teprve dopiluje v dalších revizích; varianta pro automobily navíc nemusí být tak úsporná jako ta pro mobilní telefony. Vyvolává to ovšem otázky – za prvé, zdali Nvidia nenarazila na problémy se spotřebou a jak to ovlivní termín dostupnosti hotových zařízení, a za druhé, jakou spotřebu měly čipy testované v Antutu (zdali třeba nešlo o verze pro automobily) a je-li tedy výsledek porovnatelný s ostatními uvedenými SoC.
Zdroj: HardwareLuxx, SemiAccurate