Tegra je pokračovatelem APX 2500, jedná se o System-on-Chip (procesor s mnoha doplňujícími funkcemi) a jeho základem je výpočetní jádro architektury ARM11. Je vyráběna 65nm postupem a existuje ve dvou variantách, Tegra 600 běží na 700 MHz, Tegra 650 na 800 MHz. Dlužno poznamenat, že toto řešení je mířeno do handheldů (mobilní telefony, PDA) a obecně do mobilnějších zařízení, než Atom, nicméně Nvidia ve svých prezantacích tvrdí, že Tegra a Atom jsou přímí soupeři (jelikož Nvidia a VIA jsou partneři, C7 a Nano jsou vší kritiky ušetřeny). A pochopitelně vyzdvihuje výhody svého řešení. I když jsou čísla možná trochu přehnaná, jako v každé reklamě, jedno můžeme konstatovat rovnou: architektura ARM byla navržena s ohledem na nízkou spotřebu a mobilitu, což se o „dinosaurovi“ x86 říci nedá.
Podle Nvidie má Tegra desetkrát menší spotřebu než Atom a zároveň má čip desetkrát menší plochu. Tegra má spotřebu kolem jednoho wattu a Atom se pohybuje v podobných číslech, toto srovnání samozřejmě zahrnuje i čipset Poulsbo, který dělá Atomu společnost. A v mobilních zařízeních je velikost jedním z klíčových faktorů.
V repertoáru Tegry je také schopnost přehrávat HD video, a to až v rozlišení 1080p, byť pouze s 24 snímky za sekundu. To Atom dovede také, jenže podle Nvidie vydrží se stejnou baterií maximálně dvě hodiny, zatímco Tegra vydrží 20 až 30 hodin.
Dost ale bylo chvály. Tegra má pochopitelně i nevýhody, které opět pramení z jádra ARM. Kvůli němu je totiž Tegra omezena na operační systémy jako Windows CE, zatímco na konkurenčních řešeních mohou běžet plnohodnotná Windows XP (nebo Linux) a všechen software, který uživatelé důvěrně znají ze svých „velkých“ počítačů. Zůstává tedy otázkou, kterému řešení dají zákazníci přednost.
První zařízení založené na procesorech Nvidia Tegra by se měly na trhu objevit ve čtvrtém kvartálu letošního roku.
Zdroj: Fudzilla, The Inquirer