Kvůli tomuto chování už v roce 2004 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Telecomu pokutu ve výši 81,7 milionu korun. Po osm let si případ přehazovaly správní soudy, které vydaly celkem pět rozsudků. Poslední z loňského roku potvrdil, že operátor zneužil dominantní postavení, ale snížil pokutu, protože prý není dostatečně odůvodněna.
ÚOHS tedy další rok věnoval výpočtu sankce. Při důkladném vyšetřování zjistil, že operátor v letech 2003 a 2012 uvedl nesprávnou výši obratu. Ten byl za rok 2002 o 5 miliard korun vyšší. Kvůli delšímu období, kdy Telecom zneužíval svého dominantního postavení na trhu, úřad vyměřenou pokutu ještě navýšil. Přitěžující okolností byl také nesprávně uvedený obrat.
„K jednání Českého Telecomu došlo v období, kdy existoval veřejný zájem na liberalizaci telekomunikačního sektoru, k narušení hospodářské soutěže. A to nejen vytvořením bariéry pro rozvoj konkurence, ale i cenovou diskriminací podnikatelských subjektů, které s účastníkem řízení uvedené smlouvy neuzavřely. V daném případě získali jednotliví zákazníci od soutěžitele v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb, de facto tedy šlo o zakázané věrnostní rabaty. Obchodní politika Českého Telekomu vedla k narušení hospodářské soutěže, což znesnadnilo vstup alternativních operátorů na trh,“ tvrdí ÚOHS.
Zdroj: ÚOHS