Tesla používala pro první generace svých vozidel procesory (SoC) od Nvidie, později ale přešla na Intel Atom A3950. Nyní opět mění značku a infotainmenty nových modelů (MCU3) bude pohánět Ryzen od AMD. Tesla se tím ovšem stává závislá na továrnách TSMC, které Ryzeny pro AMD vyrábějí. Intel měl výrobu vlastní.
Ryzen poskytne systému v automobilu výrazně vyšší výkon. Elon Musk již dříve řekl, že v těchto autech půjde hrát i Cyberpunk 2077, jen jsme ještě nevěděli, že to bude díky Ryzenu. Grafický výkon by měl dosahovat 10 TFLOPs, podobně jako u současné generace konzolí.
Tesla neuvádí konkrétní model Ryzenu a samozřejmě to nejsou stejné procesory, které se používají v noteboocích. Podle fotek jde pravděpodobně o embedded čip generace Zen1 na 14 nm výrobní technologii pod označením AMD Ryzen YE180FC3T4MFG. Jeho výkon by zhruba odpovídal modelu Ryzen 7 2800H (s TDP 45 W). Grafiku má na starosti samostatný čip RDNA2 založený na Navi 23. Součástí je modem pro sítě 4G (Quectel AG525R-GL).
Podle některých zdrojů bude možné upgradovat starší vozidla na nový infotainment pomocí retrofitu, podle jiných to možné nebude a Ryzen do starších Tesel nedostanete. Nové modely budou mít také místo klasického 12V olověného akumulátoru již novější založený na Li-ion.
AMD Ryzen (45 W) vs. Intel Atom (15 W) = Kratší dojezd o 3,5 %
Tesla nyní v Austrálii zaslala svým budoucím zákazníkům informaci, že jejich objednaný vůz Model 3 bude mít kvůli výkonnějšímu infotainmentu mírně nižší dojezd. Místo původních 624 km (podle metodiky WLTP) bude mít 602 km. Pokud by s tím zákazníci nesouhlasili, mají možnost od smlouvy odstoupit.
Chtěli byste raději
zdroj: insideevs