Hlavní navigace

Testovací verze Edge podporuje WebM, VP9 a Opus. Běžní lidé si počkají na léto

19. 4. 2016

Sdílet

Zdroj: Redakce

Již na podzim jsme zmiňovali, že se Edge naučí přehrávat otevřené formáty VP8, VP9, Opus a Vorbis. Microsoft včera na jednom z mnoha svých blogů oznámil, že podpora je z části na místě. Vykreslovací jádro EdgeHTML 14.14291 podporuje kontejner WebM a spolu s ním video dekodér VP9 a zvukový dekodér Opus.

Běžní
uživatelé a uživatelky se WebM s dekodéry VP9 a Opus dočkají
v létě
s tzv. Anniversary Updatem
.

Příslušnou verzi prohlížeče obsahují
Windows 10 build 14291 ze 17. března. O formátech
jsme přitom nevěděli, Microsoft se tehdy zaměřil na odhalení
jiných novinek
. Jak jsme naznačili, Microsoft dříve přislíbil
rovněž podporu VP8 a Vorbis, tyto dekodéry jsme však zatím
nedostali. Stránka s přehledem chystaných
funkcí
naznačuje, že vývojový tým na tom stále pracuje.

VP9 je automaticky aktivováno, pokud hardware
daného počítače podporuje akceleraci. Na mobilech v tuto
chvíli není podporováno vůbec, zatímco Opus ano. Novinky můžete
ovládat i ručně na stránce about:flags. Oba dekodéry
mohou být použity na stránkách, které používají Media Source
Extensions pro streamování multimédií, patří k nim hlavně
YouTube. Kromě toho mohou být využity aplikacemi ve Windows Storu,
které jsou převlečené webové aplikace.

Nové dekodéry můžete spravovat ručně
Nové dekodéry můžete spravovat ručně | Foto: Microsoft

Důvod, proč nebude VP9 aktivní vždycky, je
prostý. Microsoft se odvolává na to, že pokud dojde na softwarové
dekódování, logicky se poměrně výrazně zvyšuje spotřeba
počítače. To by potenciálně mohlo bez zjevné příčiny
snižovat výdrž laptopů. Aby se uživatelky a uživatelé
nedivili, bude VP9 standardně aktivní pouze pokud systém detekuje
hardwarovou akceleraci.

MMF24

Důležitá poznámka na závěr. Jak bylo
zmíněno, dekodéry mohou používat stránky používající Media
Source Extensions. Podpora se však netýká multimediálních prvků
vložených na webech prostřednictvím tagu video.

Zdroj: Microsoft
Edge Dev Blog