Toshiba: 3D televize bez brýlí, ale také bez úspěchu

Sdílet

 Autor: Redakce

Japonská Toshiba byla prvním výrobcem, který uvedl na trh autostereoskopické televizory. Ty nepotřebují brýle, ale zase mají hromadu jiných problémů. Jsou velké (hlavně hloubka), přitom produkční modely jsou pouze v malých úhlopříčkách a za vysoké ceny. Na tamním trhu bylo v zimě odhadováno, že prodají zhruba 1000 modelů měsíčně v obou dostupných velikostech.

Toshiba na trh uvedla modely 12GL1 a 20GL1. První číslo opravdu značí úhlopříčku v palcích, rozlišení je 466 × 350 px, resp. 1280 × 720 px. Za ceny okolo 1500 a 3000 amerických dolarů si ale nenašly místo v nákupních košících, prodej obou novinek je poloviční oproti předpokladům.

Větší model s hloubkou přes 10 cm má doporučovanou sledovací vzdálenost 90 cm, 12GL1 s poloviční hloubkou pak 65 cm. Mimo tyto hodnoty lze těžko dosáhnout „sweet-potu“, bodu, kde je 3D vůbec vidět. U malých zařízení jako je Nintendo 3DS nebude pozorovací úhel tak kritický, ale paralaxní bariéra při větších úhlopříčkách je velmi náchylná. Bez sledování diváka kamerou a přizpůsobování bariéry je tato technologie prozatím nezajímavá.

Toshiba Regza 20GL1 a 12GL1Toshiba Regza 20GL1 a 12GL1, zdroj: Ubergizmo

ICTS24

Ale především se čeká na větší úhlopříčky. Toshiba už má 56" prototyp, který se ale do obchodů zřejmě ještě letos nedostane. Nové generaci věří i Japonci a odhadují měsíční prodeje okolo 50 000 kusů. Ale než vychytají technické problémy a vysoké ceny, uplyne ještě hodně vody.

Zdroj: Bloomberg