Hlavní navigace

Trojrozměrné zobrazení na notebooku

19. 11. 2009

Sdílet

Zdroj: Redakce

Nvidia vidí budoucnost počítačového hraní ve trojrozměrném zobrazení. K tomuto účelu existuje vícero technologií, Nvidia sází na displeje s obnovovací frekvencí 120 hertzů a brýle, které střídavě zakrývají pravé a levé oko. Každé oko tak vnímá obraz s 60 snímky za sekundu.

Právě potřeba 120Hz LCD panelu rozšíření technologie nazvané 3D Vision významným způsobem brzdí - monitory jsou drahé a jejich úhlopříčka zatím nepřesahuje 22 palců. Vstříc trojrozměrným zítřkům ale Nvidia učinila důležitý krok, když pilnou spoluprací s výrobci LCD panelů a notebooků protlačila 3D Vision do přenosných herních strojů.

Asus představí svůj laptop G51J 3D s podporou 3D Vision již v průběhu prosince/decembra, Micro-Star a Clevo budou následovat v příštím roce. Podle X-bit labs chystá notebook s 3D zobrazením i Acer, jeho model ale prý nebude kompatibilní s 3D Vision od Nvidie. A po trojrozměrných zobrazeních pro notebooky pokukují i Dell, HP, Lenovo a Sony.

Přínos trojrozměrného zobrazení u mobilních počítačů je nicméně poněkud diskutabilní. Za prvé, vášniví hráči nebo milovníci filmů dávají přednost desktopovým PC s velkým monitorem a laptop volí spíše jako krajní řešení. Za druhé, displeje s obnovovací frekvencí 120 Hz mají vyšší spotřebu elektrické energie, na používání 3D Vision při provozu na baterie tedy můžete zapomenout. A za třetí, 3D Vision ve hrách ukrajuje podstatnou část z výkonu grafického akcelerátoru, kterého se v laptopech často nedostává. Špičkou mobilní nabídky Nvidie je momentálně GeForce GTX 280M, která je ekvivalentem desktopové GeForce 9800 a v nejnáročnějších hrách ve vysokých detailech už jí zejména ve 3D Vision módu bude docházet dech.

MMF24

Inu, počkejme do příštího roku. Jestliže je však 3D Vision na desktopu velmi malou částí trhu, nelze očekávat, že to v mobilním segmentu bude lepší.

Zdroj: X-bit labs