Twitter roste a nabídne vlastní zkracovač adres

16. 4. 2010

Sdílet

 Autor: Redakce

Na vývojářské konferenci Twitteru byla kromě přidané reklamy zmíněna také další funkce – vlastní zkracovač adres. Dalo by se říct: „S křížkem po funuse.“ Většina klientů už má tento problém vyřešen, snad pouze oficiální web s touto možností zatím nepočítal. Jde o to, že do 140znakové zprávy se většina URL sotva vměstná.

Příklad: odkaz na stránkách MFČR. http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/vf_historie_financovani.html (69 znaků) po zkrácení službou is.gd jen 18 znaků (http://is.gd/bv8Tz).

Služeb pro zkracování URL je dnes dlouhá řada. Možná jste se setkali s TinyURL, Bit.ly, Goo.gl, existuje i mnoho českých. I Twitter používá vlastní twt.tl, ale pouze v soukromých zprávách. Nový zkracovač by se měl aplikovat na všechny adresy zadané ve webovém rozhraní mikroblogu. Aplikace třetích stran tak mohou nadále využívat své vlastní, aniž by se adresa zkracovala dvakrát.

Na konferenci se zástupci firmy pochlubili také několika čísly. Počet uživatelů překročil 105 milionů a každý měsíc si zobrazí jejich stránky 180 milionů unikátních uživatelů. Přitom přes webové rozhraní prý přistupuje jen čtvrtina uživatelů. Twitter už zaměstnává 175 lidí, přitom za počátku 2009 to bylo jen 29.

Zdroj: TechCrunch, Reuters