V případě Twitteru jde o dost velký rozdíl, jen 27 % účtů patří k aktivním, na sociální síť tedy pravidelně přispívá asi 170 milionů lidí z celého světa. Nejrychleji účty od začátku letošního roku přibývaly právě ve Spojených státech, za zmínku stojí přinejmenším ještě Indonésie, Brazílie a Anglie. Růst registrací se zpomalil v Japonsku a Korei. Přehled dvaceti zemí s nejvyšším počtem uživatelů vyhlíží následovně:
Zelená barva označuje účty vytvořené do konce roku 2011, modrá pak označuje nové účty, které vznikly až v letošním roce (v období od 1. ledna do 1. července). Dalším analýzám podlehla jedna miliarda veřejných tweetů z června. Zajímá vás, ke kterých měst se v tomto měsíci nejvíce přispívalo? Pomyslné stupně vítězů obsadili Jakarta, Tokio a Londýn.
Přesycený japonský trh možná neohromí čerstvými registracemi, Japonci zato patří k nejaktivnějším přispěvatelům. Celkově se zapomíná na geolokaci, údaje o poloze obsahuje 0,77 % tweetů. Po dvou a půl letech od představení tedy funkce zajímá málokoho.
Twitteristé jasně dokazují, že ačkoli jim nevadí sdílet v síti své nejniternější pocity, nápady a podezřelé obrázky, povětšinou si nepřejí, aby se svět dozvěděl, kde je může fyzicky dostihnout. A co lidé používají za klienty? Ponejvíce jde o produkty pocházející přímo z dílny Twitteru. Ty používá zhruba 75 % uživatelů. Od loňska k nim patří také TweetDeck. Provozovatel sítě postupně odkoupil nejpoužívanější klienty. Nejvíce příspěvků je nicméně odesláno z domovského webu twitter.com. Touto cestou se do sítě dostalo 27,6 % příspěvků.
Na závěr vytáhneme dvě čísla, ta se týkají pro změnu mobilních zařízení. Klienty pro tablety a smartphony posloužily jako základ pro 61 % všech tweetů. Z ale toho 74 % představují aplikace a weby, které opět vlastní Twitter. Síť třetím stranám život nijak neusnadňuje, naopak má tendence omezovat API.
Pro srovnání, Facebook nedávno ohlásil 955 milionů uživatelů, zatímco Google+ má 250 milionů zaregistrovaných účtů.