Twitter v červnu překonal hranici 500 milionů účtů. Jen 170 milionů je aktivních

31. 7. 2012

Sdílet

 Autor: Redakce

Včera měl Twitter zase jednou co oslavovat. Pařížská analytická skupina Semiocast prozradila, že oblíbená mikroblogovací síť v červnu překonala hranici půl miliardy uživatelů, konkrétně prý napočítala 517 milionů účtů. Toto číslo je platné k 1. červenci 2012. Celých 141,8 milionu jich založili Američané, což Spojeným státům nadále zabezpečuje pozici v čele žebříčku zemí s největšími uživatelskými základnami. Je ale celkem standardem, že podobně optimistická čísla ve skutečnosti reprezentují pouze počet celkových registrací, zatímco pošty aktivních uživatelů vypadají jinak.

V případě Twitteru jde o dost velký rozdíl, jen 27 % účtů patří k aktivním, na sociální síť tedy pravidelně přispívá asi 170 milionů lidí z celého světa. Nejrychleji účty od začátku letošního roku přibývaly právě ve Spojených státech, za zmínku stojí přinejmenším ještě Indonésie, Brazílie a Anglie. Růst registrací se zpomalil v Japonsku a Korei. Přehled dvaceti zemí s nejvyšším počtem uživatelů vyhlíží následovně:

Zelená barva označuje účty vytvořené do konce roku 2011, modrá pak označuje nové účty, které vznikly až v letošním roce (v období od 1. ledna do 1. července). Dalším analýzám podlehla jedna miliarda veřejných tweetů z června. Zajímá vás, ke kterých měst se v tomto měsíci nejvíce přispívalo? Pomyslné stupně vítězů obsadili Jakarta, Tokio a Londýn.

Přesycený japonský trh možná neohromí čerstvými registracemi, Japonci zato patří k nejaktivnějším přispěvatelům. Celkově se zapomíná na geolokaci, údaje o poloze obsahuje 0,77 % tweetů. Po dvou a půl letech od představení tedy funkce zajímá málokoho.

 

Twitteristé jasně dokazují, že ačkoli jim nevadí sdílet v síti své nejniternější pocity, nápady a podezřelé obrázky, povětšinou si nepřejí, aby se svět dozvěděl, kde je může fyzicky dostihnout. A co lidé používají za klienty? Ponejvíce jde o produkty pocházející přímo z dílny Twitteru. Ty používá zhruba 75 % uživatelů. Od loňska k nim patří také TweetDeck. Provozovatel sítě postupně odkoupil nejpoužívanější klienty. Nejvíce příspěvků je nicméně odesláno z domovského webu twitter.com. Touto cestou se do sítě dostalo 27,6 % příspěvků.

Na závěr vytáhneme dvě čísla, ta se týkají pro změnu mobilních zařízení. Klienty pro tablety a smartphony posloužily jako základ pro 61 % všech tweetů. Z ale toho 74 % představují aplikace a weby, které opět vlastní Twitter. Síť třetím stranám život nijak neusnadňuje, naopak má tendence omezovat API.

ICTS24

Pro srovnání, Facebook nedávno ohlásil 955 milionů uživatelů, zatímco Google+250 milionů zaregistrovaných účtů.

Zdroj: Semiocast via TechCrunch 1 | 2