Uber u nás funguje už tři roky. Za tu dobu vyrostl, jezdí pro něj přes 2000 řidičů, kteří vozí okolo 400 000 uživatelů. Z nich asi třetina využívá jízdu Uberem alespoň jednou měsíčně. Meziroční nárůst činí 340 % a průměrný čas přistavení vozidla je zhruba 4 minuty.
V roce 2014 přitom začal Uber se službou UberBLACK, což jsou luxusní auta. Postupně přibyl i dostupnější UberPOP. Podle statistik využívají Uber v Praze turisté z 97 zemí světa, nejvíce ze Spojených států. Pro ně jde o ověřenou službu, zatímco běžné taxíky u nás nemají zrovna nejlepší pověst.
Uber sám sebe vidí jako ideální doplněk MHD. Pro jízdy tam, kde není kvalitní spoj MHD a oficiální taxi by bylo drahé. Například v tunelu Blanka hromadná doprava nejezdí, Uber je proto vhodnější pro přepravu mezi Prahou 5,6,7 a 8. Konkrétně v tunelu se odehrálo 160 000 jízd. Celkem 44 % jízd se ale odehraje mezi okrajovými částmi a centrem.
Uber také spouští reklamní kampaň, má jít o první ucelené marketingové řešení. Již dříve ovšem rozvážel zmrzliny, květiny i koťátka.
To vše platí samozřejmě pro Prahu, z Brna se Uber prozatím stáhl po žalobě společnosti Lido Taxi a předběžném rozhodnutí soudu. Oproti tomu mluví Uber o budoucnosti – Flying Cars a samořiditelných autech. Šlo by o síť malých elektrických letadel s kolmým startem i přistáním.
Zpátky k zemi – Problém, který řeší naše radnice není v tom, jestli Uber nedodržuje místní pravidla pro taxislužbu. Problém je v neochotě a pomalosti zastaralá pravidla měnit. Uzpůsobit je třetímu tisíciletí a poptávce uživatelů. Taxi není raketová věda a nepotřebuje míru regulací, jakou v současnosti má.