Unikly specifikace nového Kinectu. Léčí hlavní neduhy první verze

21. 2. 2013

Sdílet

 Autor: Redakce

Server VGleaks je v poslední době centrem největších úniků informací ohledně chystaných konzolí. Střípky k Playstationu 4 se ukázaly jako pravdivé, o novém Xboxu už také něco víme, ale teď byly zveřejněny i údajné specifikace pohybového snímače Kinect 2.0.

Původní Kinect trápilo slabé rozlišení a hlavně ne moc široký úhel záběru, takže jste od snímače museli stát daleko. Obojí má novinka vyřešit. Snímač Duranga pokryje 70° v horizontálním a 60° ve vertikálním směru. Proto už chybí i motor pro naklápění Kinectu a proto se před kameru vejde až šest lidí, případně čtyři „pohodlně“.

 

Novinkou je Full HD barevná kamera, ale zvětšilo se rovněž rozlišení hloubkového senzoru, a to z 320 × 240 px na 512 × 424 px. Na vzdálenost 3,5 metru má Kinect vidět detaily až třikrát menší než dříve. Pohybový senzor rozezná více kloubů a gest. Zrychlí se také zpracování dat, nový Kinect prý pracuje s dobou odezvy jen 60 ms oproti 90. A připojí se přes modernější rozhraní USB 3.0.

bitcoin_skoleni

Od Microsoftu zatím stále nemáme žádné oficiální informace, ale uniklé specifikace vypadají dost věrohodně. Přesně tak, jak jsme si přáli Kinect vylepšit.

Feature Xbox 360 Kinect Sensor Durango Sensor
Field of View (FOV) 57.5˚ horizontal by 43.5˚ vertical 70˚ horizontal by 60˚ vertical
Resolvable Depth 0.8 m -> 4.0 m 0.8 m -> 4.0 m
Color Stream 640 x 480 x 24 bpp 4:3 RGB @ 30fps, 640 x 480 x 16 bpp 4:3 YUV @ 15fps 1920 x 1080 x 16 bpp 16:9 YUY2 @ 30 fps
Depth Stream 320 x 240 16 bpp, 13-bit depth 512 x 424 x 16 bpp, 13-bit depth
Infrared (IR) Stream No IR stream 512 x 424, 11-bit dynamic range
Registration Color <-> depth Color <-> depth and active IR
Audio Capture 4-mic array returning 48 Hz audio 4-mic array returning 48K Hz audio
Data Path USB 2.0 USB 3.0
Latency ~90 ms with processing ~60 ms with processing
Tilt Motor Vertical only No tilt motor

Zdroj: VGleaks