Původní Kinect trápilo slabé rozlišení a hlavně ne moc široký úhel záběru, takže jste od snímače museli stát daleko. Obojí má novinka vyřešit. Snímač Duranga pokryje 70° v horizontálním a 60° ve vertikálním směru. Proto už chybí i motor pro naklápění Kinectu a proto se před kameru vejde až šest lidí, případně čtyři „pohodlně“.
Novinkou je Full HD barevná kamera, ale zvětšilo se rovněž rozlišení hloubkového senzoru, a to z 320 × 240 px na 512 × 424 px. Na vzdálenost 3,5 metru má Kinect vidět detaily až třikrát menší než dříve. Pohybový senzor rozezná více kloubů a gest. Zrychlí se také zpracování dat, nový Kinect prý pracuje s dobou odezvy jen 60 ms oproti 90. A připojí se přes modernější rozhraní USB 3.0.
Od Microsoftu zatím stále nemáme žádné oficiální informace, ale uniklé specifikace vypadají dost věrohodně. Přesně tak, jak jsme si přáli Kinect vylepšit.
Feature | Xbox 360 Kinect Sensor | Durango Sensor |
Field of View (FOV) | 57.5˚ horizontal by 43.5˚ vertical | 70˚ horizontal by 60˚ vertical |
Resolvable Depth | 0.8 m -> 4.0 m | 0.8 m -> 4.0 m |
Color Stream | 640 x 480 x 24 bpp 4:3 RGB @ 30fps, 640 x 480 x 16 bpp 4:3 YUV @ 15fps | 1920 x 1080 x 16 bpp 16:9 YUY2 @ 30 fps |
Depth Stream | 320 x 240 16 bpp, 13-bit depth | 512 x 424 x 16 bpp, 13-bit depth |
Infrared (IR) Stream | No IR stream | 512 x 424, 11-bit dynamic range |
Registration | Color <-> depth | Color <-> depth and active IR |
Audio Capture | 4-mic array returning 48 Hz audio | 4-mic array returning 48K Hz audio |
Data Path | USB 2.0 | USB 3.0 |
Latency | ~90 ms with processing | ~60 ms with processing |
Tilt Motor | Vertical only | No tilt motor |
Zdroj: VGleaks