Kód zatím zveřejněný na mailové konferenci a gitu má rozsah přes 67 000 řádků a týká se základních grafických funkcí, enkodéru VCE a multimediálního bloku UVD, správy spotřeby i výstupu na obrazovku. Průvodní dopis sice hovoří obecně o architektuře Polaris, zdá se však, že kód samotný pokrývá dva různé čipy, Polaris 10 a Polaris 11. To asi dále potvrzuje scénář, že v prvním sledu vyjdou jen tato dvě 14nm GPU, tedy o jedno méně než před čtyřmi lety, kdy měla architektura GCN a 28nm proces premiéru s třemi různými GPU.
GPU Tonga (Zdroj: Hardware.fr)
Baffin = Polaris 11, Ellesmere = Polaris 10
Názvy patchů mluví kromě označení Polaris 10 a 11 také o GPU Baffin a Ellesmere, čímž je potvrzena platnost těchto kódových označení. Ty se vztahují k dříve používané nomenklatuře „Artic Islands“, kterou AMD podle všeho opustilo. Podle tohoto patche je Polaris 10 čip Ellesmere, zatímco Polaris 11 je Baffin. Třetí čip, který měl do řady Arctic Islands původně patřit, se jmenoval Greenland a v nomenklatuře Polaris zatím místo nemá. Toto GPU mělo používat HBM2, velmi pravděpodobně je tedy nyní zahrnuto až do generace Vega, kde se mají tyto paměti objevit poprvé. V takovém případě by se asi na trhu objevilo až po Vánocích.
V ovladačích mají tato GPU celkem osm PCI ID, z nichž šest (0x67E0, 0x67E1, 0x67E8, 0x67E9, 0x67EB, 0x67FF) patří zřejmě menšímu Baffin/Polaris 11 a dvě výkonnějšímu Ellesmere/Polaris 10 (0x67C0, 0x67DF). Menší GPU by tedy asi mělo mít více variant a potažmo více odvozených modelů. Jeho stopy se již objevily v databázi Zauba, která pro daný exemplář udávala 4GB paměť GDDR5.
Kanadské arktické souostroví a Grónsko (Zdroj: PAT)
Vývojáři AMD na fóru Phoronixu uvádějí, že Polaris má mít podporu v otevřeném ovladači hned po uvedení, což ale asi ještě bude záležet na tom, jak rychle se zveřejněný kód podaří protlačit do upstreamu. V případě odporu se to stihnout nemusí, potom by zpočátku uživatelé potřebovali opatchované jádro. Předem připravená podpora v okamžiku uvedení by u GPU AMD byla uskutečněna vůbec poprvé. Tuto vymoženost měly v rukávu jen integrované grafiky v APU, u samostatných grafických karet měl zatím otevřený ovladač vždy nějaké to zpoždění.
Zdroj: Phoronix