Abyste si takovéto rozlišení vůbec mohli vychutnat, budete potřebovat krom drahého monitoru (televize) také odpovídající hardware. Vzpomeňte na technologii Intel Quick Sync představenou před rokem uvedením procesorů architektury Sandy Bridge, která je schopná zajistit rychlou hardwarovou akceleraci obsahu v HD de facto bez účasti procesorové (či grafické) části čipu. Již tak dobrý koncept výrobce dále vylepší, procesory z rodiny Haswell budou doslova nabity „akceleračními schopnostmi“.
Těšit se tak můžete na plné hardwarové zpracování MVC a SVC, což jsou rozšíření známého standardu H.264/MPEG-4 AVC, a to pochopitelně také v rozlišení 4K. Inovace se rovněž dočká akcelerace obsahu ve formátech MPEG, JPEG a MJPEG: plánované procesory si poradí s rozlišením snímku až do dechberoucí kvality 16K × 16K.
Nebudou chybět ani obvody pro speciální efekty, příjde akcelerovaná stabilizace obrazu, deinterlacing, redukce šumu, zostření obrazu a také korekce barev. To vše v pravděpodobně každém procesoru Haswell, což vůbec nezní zle. Intel tak chytře zužuje prostor, kde jsme schopni upotřebit klasické dedikované grafické karty. Na vše kromě hraní v podstatě vystačí procesor se svými specializovanými obvody a (dnes již obstojným) IGP.
Spolu s příchodem herní konzole „Xbox 720“ právě v polovině roku 2013 bych se vůbec nedivil, kdyby „hlad“ po grafických kartách (tak jak je známe) o něco poklesl. To by však bylo na jiný článek, Haswell každopádně vypadá jako zajímavé all-in-one řešení do pracovních počítačů.
Zdroj: vr-zone.com